ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El ple de Xàtiva aprova les ordenances fiscals per a 2025 per redistribuir les càrregues

L’alcalde Roger Cerdà afirma que es tracta d'un acte “responsable” després de molts anys amb els impostos congelats
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 4, 2024
142 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
79 xativa ple municipal ordenances fiscals

El plenari municipal de setembre ha aprovat aquest dijous, amb els vots favorables del PSPV i de Xàtiva Unida, i els vots contraris del PP i de Vox, el dictamen relatiu a la proposta de modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici 2025.

Tal i com ja es va explicar, la reforma fiscal de cara a 2025 incorpora criteris de redistribució de la càrrega impositiva en funció del valor de les propietats, així com també en l’aplicació de bonificacions que afavorisquen a empreses, famílies i comportaments mediambientalment responsables. En aquest sentit es modificaran les taxes referents a l’IAE, la Plusvàlua, l’ICIO, l’IBI i la recollida de residus, sofrint sols increment les dues últimes per ajustar-les al preu real i a la legalitat vigent. La resta de taxes i impostos municipals, com és el cas de la taxa de vehicles, el clavegueram o el preu de l’aigua potable continuaran un any més amb els mateixos paràmetres, acumulant ja set anys de congelació malgrat l’augment constant de l’índex de Preus al Consum (IPC).

L’alcalde Roger Cerdà ha manifestat que «el nostre és un govern responsable que ha plantejat una reforma fiscal després de molts anys amb els impostos congelats, que no assumeix ni de lluny l’increment del cost de la vida que en aquest temps ha arribat al 20%. Aquesta reforma redistribueix la pressió fiscal i dóna suport a les famílies i als sectors que creguem que ho mereixen».

El portaveu socialista Ignacio Reig ha expressat que «volem any rere any millorar el nivell dels serveis públics, com demanda la ciutadania, i aquestes ordenances fiscals són les que hui necessita la nostra ciutat. Davant un creixement continuat dels preus i dins d’una conjuntura econòmica favorable, és necessari actualitzar, com a mínim parcialment, els ingressos municipals. Si de veritat ens creguem allò de la defensa dels serveis públics i la progressivitat fiscal, es demostra almenys dues vegades a l’any: a les ordenances fiscals i al pressupost».

La portaveu de Xàtiva Unida, Amor Amorós, ha defensat que «aquestes ordenances són un exercici de responsabilitat, perquè volem un pressupost responsable que equilibri ingressos i despeses. Ens trobem en una situació d’augment continuat de la inflació, la congelació dels ingressos, l’obligació d’adaptar el preu al cost real de servei i la necessitat de finançament per a algunes partides socials justifiquen aquesta nova fiscalitat». Amorós ha incidit en què «Xàtiva Unida creu en la necessitat d’una fiscalitat responsable, realista i progressiva, perquè els impostos ajuden a pal·liar les necessitats de les persones més vulnerables. Tributar implica invertir en serveis públics i en el benestar dels ciutadans i les ciutadanes».

Per la seua part, el portaveu del Partit Popular Marcos Sanchis ha manifestat que «era el moment de baixar els impostos, no de pujar-los. Aproven una pujada de 2 milions d’euros, i per a això van a comptar amb el vot en contra del PP, perquè la seua política és la de pujar impostos, mentre que la nostra és la de baixar-los millorant els serveis». A aquestes afirmacions, l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà ha lamentat que no hi haja «un debat de fiscalitat seriós que vaja més enllà del titular». Cerdà ha replicat que «ho volen tot gratis i que al mateix temps no es pugen els impostos i es bonifiquen a totes les propietats. Vostès proposen ara que baixem els impostos però entre 2005 i 2006 van incrementar en un 25% l’IBI, entre 2006 i 2007 l’increment va ser d’un 17,5% i entre 2007 i 2008 d’un 20%… i així successivament fins 2014 quan el van baixar un poc perquè venien eleccions. Eixa és la realitat del que ha passat en la nostra ciutat i del que fan vostès amb els impostos. Lamente que s’apunten a la moda de les fake news quan el seu president Carlos Mazón el que està fent és retallar en polítiques socials, en els plans d’ocupació, en sanitat o en educació».

Per últim, el portaveu de Vox Francisco Suárez ha defensat el seu vot en contra indicant que «sent coherents amb el nostre programa votarem que no, perquè nosaltres creguem que les pujades d’impostos danyen a les famílies».
 

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Viajar a Argelia en ferry desde la Comunitat Valenciana: una opción cómoda y cada vez más demandada

Con el otoño ya en marcha y muchos residentes de origen argelino planeando sus desplazamientos…

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i control a…

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

L'Ajuntament d'Ontinyent ha programat diferents accions de visibilització per a commemorar a la localitat el…

Otras noticias

Xàtiva recorda els referents valencians de la lluita LGTBIQ+.
ComarcalLa Costera

Xàtiva inaugura l’exposició a l’aire lliure ‘Una altra Història! Referents valencians de resistència LGTBIQ+’

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió de l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, amb representants d'Adif.
La Costera

Xàtiva i Adif avancen en la reordenació de l’estació davant l’arribada de l’AVE

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
PiedraMoixent
AgronewsLa CosteraLa Safor

Las tormentas en La Costera y La Safor causan 9 millones de pérdidas en el campo

Por Redacción ComarcalCV
Punt d'informació del contenidor marró de Xàtiva.
La Costera

La recollida de residus orgànics serà una realitat a Xàtiva a partir de l’1 d’octubre

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?