miércoles, 18 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La quarta edició de la Fira Borja de Xàtiva se celebrarà entre el 31 d’octubre i el 3 de novembre

Comptarà amb una Fira gastronòmica, una fira d’artesania amb 40 estands, música i visites guiades pels carrers de la ciutat
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 17, 2024
47 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
6404 xativa fira borja 2024 presentacio

Aquest dijous s’ha presentat la quarta edició de la Fira Borja de Xàtiva, que tindrà lloc entre el 31 d’octubre i el 3 de novembre, i que continuarà conjuminant gastronomia, música, història, turisme i artesania amb diferents activitats en diferents espais escènics com ara Sant Pere, Plaça de la Seu, Convent de Sant Domènec, Museu de l’Almodí, Gran Teatre, Església de Sant Feliu i Plaça del Mercat.

La regidora de Turisme Raquel Caballero ha destacat que «aquesta Fira és possible gràcies a la subvenció atorgada des de la Diputació de València i emmarcada en el projecte ‘Territori Borja’, que ajuda a impulsar la nostra ciutat com a capital cultural però també com a destí turístic Després de l’èxit de les edicions anteriors, repetim format tractant d’ampliar la programació per a que siga atractiva per a tots els públics». Caballero ha remarcat que «el nostre objectiu és impulsar el turisme a la ciutat a través dels Borja, que van ser la família valenciana més universal de tots els temps», i ha remarcat que aquest any es podrà comptar amb el servei del trenet turístic per als visitants interessats en pujar al Castell.

A partir de demà es podran visitar dues exposicions al Convent de Sant Domènec: la mostra ‘Xàtiva i els Borja’ (del 18 d’octubre al 6 de novembre) amb informació sobre una de les famílies més importants del renaixement; i ‘Vestint els Borja’ (del 18 al 31 d’octubre), amb recreació del vestuari de l’època a càrrec de l’associació d’indumentaristes Indumenta’t. També hi haurà temps per a les conferències. El dijous 31 d’octubre a les 20h tindrà lloc a la Casa de Cultura una conferència sobre la proposta de reconstrucció gràfica de la capella calixtina de Santa Anna a Xàtiva, a càrrec de l’arquitecte Pablo Camarasa,

Respecte als concerts, el divendres 1 de novembre a les 12h tindrà lloc a l’església de Sant Feliu la cita ‘Vent bufat, vent als dits’, a càrrec d’Arturo Barba, organista catedràtic del Conservatori Superior de Música de València i Raúl Junquera, trompeta solista de l’Orquestra de València; i a les 19h serà el torn del concert a càrrec d’Elisabeth Woltèche (flauta de bec) i Atsuko Takano (orgue). El dissabte 2 serà el torn del concert ‘El mecenatge de germana de Foix, virreina de València’ a càrrec de Piacere dei Traversi amb veu de Carmen Botella i les flautes travesseres renaixentistes Laura Palomar, Merche Romaguera i Marisa Esparza (12:30h, Sant Domènec); mentre que el diumenge 3 de novembre a les 18:30h, també a Sant Domènec, tindrà lloc el concert ‘Alegoría del amor’ amb cants d’orgue i nadales amoroses en el Cançoner d’Uppsala, a càrrec de Capella de Ministrers. Les entrades dels concerts són gratuïtes fins completar aforament.

La Fira d’Artesania, que comptarà amb uns 40 estands, s’ubicarà a l’Albereda Jaume I i s’inaugurarà el dijous 31 d’octubre a les 17 hores, amb la participació d’artistes firers i artesans locals. També hi haurà activitats com ara un minigolf de fusta (premi a la millor instal·lació artística en 2022), circuit de jocs familiars o la novetat d’un campionat d’escacs júnior i infantil (dissabte 2 de 10 a 14h) a càrrec del Club Escacs Xàtiva. En aquesta fira es podran trobar pedres, bijuteria, sabons i cosmètica, sacs i moneders, ceràmica i terrisseria, socarrats, paper reciclat, gravats i pintures, cuir, pirogravats de fusta, roba i complements, fusta i resina, amigurumis, jocs infantils, petxines i cavallets, joguines de malabars i servei de taverna i cantina a la Glorieta José Espejo. Es podrà visitar fins al diumenge 3 de novembre.

Els escolars també podran gaudir de la Fira amb l’activitat ‘La veu de l’orgue al renaixement i ara’, a l’església de Sant Feliu, a càrrec d’Arturo Barba (dies 24 i 25 d’octubre de 10 a 11 i de 11:30 a 12:30h).

Visites teatralitzades i jocs

Aquest any es tornarà a comptar amb visites teatralitzades per Xàtiva. ‘La Ruta Borja’, a càrrec de Teatre de la Lluna, tindrà lloc el divendres 1 i dissabte 2 de novembre a les 18h (en valencià); mentre que també hi haurà visita guiada amb degustació de dolços tradicionals el dissabte 2 i el diumenge 3 de novembre a les 11 hores. En aquesta segona excursió s’accedirà també a la col·legiata de Santa Maria (la Seu) i al seu museu, que tenen una entrada de dos euros.

Altra de les novetats d’aquesta edició és la del joc del Cluedo ‘Crim en la ciutat dels Borja’, el divendres 1 de novembre a les 22 hores i el diumenge 3 de novembre a les 12:30h. Una suposada visita guiada per la ciutat, a punt de començar, on es descobreix un crim que caldrà resoldre.

Totes aquestes activitats s’iniciaran a la plaça Sant Pere i les places per a les mateixes són limitades, havent-se de reservar a www.xativaturismo.com o al telèfon 96.227.33.46.

Fira gastronòmica

Un any més es repetirà la Fira gastronòmica, en la qual aquest any participaran una desena d’establiments hostalers de la ciutat: Restaurant Moncho, Terrassa de Sant Josep, La Talaia del Castell, Mesón Origen, Ca Conxa, Montsant, Kubaba, El Rey del Tapeo, Els Porxes i El Cullerot.

El preu dels menús oscil·laran entre els 18 i els 38 euros, i es podran degustar entre el dijous 31 i el diumenge 3 de novembre.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Hallan sin vida al joven desaparecido en el Túria una semana después de encontrar a otro fallecido en la misma zona

Efectivos del Grupo Especial de Operaciones (GEO) de la Policía Nacional han hallado este lunes…

Buscan en el Turia a un hombre desaparecido entre Manises y Paterna tras bañarse en el Azud de la Acequia de Tormos

Un hombre de 35 años y nacionalidad colombiana permanece desaparecido desde este domingo por la…

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

La Vila Joiosa fue el escenario del esperado concurso de pebrereta, una de las actividades…

Otras noticias

Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?