ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva obri el termini d’exposició pública del Pla Especial de Protecció del Centre Històric

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 26, 2021
281 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament porta la proposta a la Junta de Govern del proper dilluns

L’Ajuntament de Xàtiva porta a la Junta de Govern del proper dilluns l’exposició pública del Pla Especial de Protecció del Centre Històric, elaborat pel departament d’Urbanisme.

La finalitat d’aquest Pla Especial és regular urbanísticament el nucli antic de la ciutat, que quedarà contingut en aquest document agilitzant així els tràmits que se sol·liciten per part dels veïns i veïnes i uniformitzant els criteris, sense haver de passar per la comissió de Patrimoni (excepte per a aquells que afecten a Béns d’Interès Cultural).

Dilluns es tractarà la proposta de sotmetre a informació pública el document elaborat a instàncies de l’Ajuntament pel que fa a aquest Pla Especial, el qual consta de memòria informativa i justificativa, plànols d’informació i ordenació, normes, catàleg de Béns i estudis complementaris. La informació pública estarà disponible durant 45 dies hàbils, mitjançant la publicació d’anunci en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, en premsa i en el tauló d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament. Durant aquest període es podrà consultar la documentació i es podran formular les al·legacions i observacions que s’estimen oportunes. D’altra banda, l’Ajuntament prepara un procés participatiu per al major coneixement d’aquest Pla per part de la ciutadania.

Aquest expedient per a la redacció del Pla Especial es va iniciar en març de 2016, i durant l’any 2017 es van dur a terme diferents actuacions com ara el Pla de participació Pública (amb meses sectorials i ciutadanes segmentades) i l’avaluació ambiental i territorial estratègica. Ja en setembre de 2019 es va emetre l’Informe Ambiental i Territorial Estratègic favorable, el qual es va publicar al DOGV al mes de desembre.

El casc històric de Xàtiva va ser declarat en 1982 conjunt Històric-Artístic, i es troba inscrit en l’Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià com a Bé d’Interès Cultural (BIC). En aquest conjunt existeixen 13 immobles BIC i 17 BRL (Bé de Rellevància Local) a més d’escuts nobiliaris i panells ceràmics. Així mateix existeix una àrea amb declaració de microreserva vegetal de la xarxa Natura 200, amb la denominació de «Serra del Castell».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

El sector industrial tira de la contractació i l’atur juvenil cau un 9% a la Vall d’Albaida

El mercat de treball a la Vall d’Albaida ha tancat el mes de març de…

El motor turístico y agrícola no falla: el paro cae un 4,8% en La Safor con Tavernes y Xeraco a la cabeza del descenso

El mercado de trabajo en la comarca de La Safor ha iniciado la primavera de…

Radiografía del empleo en marzo en La Hoya de Buñol-Chiva: la industria resiste y el sector servicios despunta

El mercado de trabajo en la comarca de La Hoya de Buñol-Chiva ha experimentado una…

Otras noticias

almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
La reunió es va celebrar a l'Ajuntament de la Llosa de Ranes.
La Costera

La Diputació invertirà més de 4 milions d’euros per a renovar la xarxa d’aigua potable de la Costera

Por Toni Cuquerella
Obra de l'Equipo Crónica exposada a Xàtiva.
La Costera

De Velázquez al Pop Art: Xàtiva acull la major exposició de l’Equipo Crónica de l’última dècada

Por Toni Cuquerella
Obres del futur centre de dia de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja executa les obres junt a la Font de 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?