ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

‘Xàtiva balla’, la proposta cultural per celebrar el mes de la dansa que es desenvoluparà al llarg d’abril

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 7, 2021
58 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Es publicaran tres audiovisuals i també podrà participar la gent pujant a les xarxes socials vídeos i fotografies temàtiques sobre dansa

Aquest dimecres s’ha presentat en roda de premsa la programació del ‘Xàtiva balla’ 2021, que se celebrarà durant aquest mes d’abril coincidint amb la celebració del Mes de la Dansa, i en la que han participat la regidora d’Arts Escèniques Reme Sinisterra, la presidenta de l’Institut de dansa educocreativa i social, Alicia Herrero, i el director de l’Acadèmia de dansa Rytmus, Máximo Climent.

«El 29 d’abril se celebra el Dia Mundial de la Dansa i des de l’Ajuntament volem commemorar aquesta cita amb activitats al llarg de tot el mes. Aquest any teníem la intenció de posar en marxa un gran projecte anomenat ‘Xàtiva balla’, però la situació sanitària no ens ho ha permès, pel que ho hem canviat per una proposta dirigida a projectes de dansa a través de la plataforma digital», ha manifestat la regidora d’Arts Escèniques Reme Sinisterra.

D’una banda, els veïns i veïnes de la ciutat podran participar penjant fotos o vídeos a les xarxes socials ballant de forma temàtica, i emprant l’etiqueta #XativaBalla. Del 9 al 13 d’abril es podran pujar vídeos ballant amb la família, mentre que del 14 al 20 d’abril la temàtica serà ballar amb la natura. Del dia 21 al 27 d’abril es podran penjar fotos i vídeos ballant amb les mascotes, i del 28 al 30 els continguts seran vinculats amb els més menuts de la casa.

D’altra banda, també s’estrenaran tres vídeos desenvolupats per entitats i centres locals, amb la dansa com a protagonista. El dia 15 d’abril es publicarà la peça ‘Xàtiva a ritme de dansa’, realitzada pels centres educatius de Xàtiva amb la col·laboració de la companyia de dansa ‘Semblante’, on s’interpretarà la coneguda cançó ‘Jerusalema’. El 22 d’abril serà el torn del vídeo ‘Fins que les pedres ballen’, una producció pròpia de l’acadèmia de dansa de Rytmus que uneix dansa, música, arquitectura, imatge i paraules, i que ha estat rodada íntegrament al Castell de Xàtiva. Per últim, el 29 d’abril es publicarà «38º 59’ 19’’N» (que respon a les coordenades geogràfiques de Xàtiva), a càrrec de l’Institut de Dansa Educocreativa i Social amb diferents col·laboracions i amb una coreografia original, vestuari, i arranjaments musicals.

«Ha sigut un plaer participar d’aquesta iniciativa, que ha sigut un gran repte per a nosaltres. La nostra activitat uneix el Castell amb la dansa a través d’un element, la pedra», ha explicat el director de l’Acadèmia de dansa Rytmus, qui ha convidat a tota la gent «a ballar i moure’ns, siga quin siga l’estil». Per la seua part, la presidenta de l’Institut de dansa educocreativa i social, Alicia Herrero, ha agraït la programació que s’ha presentat «per poder seguir compartint art», malgrat la situació actual. «S’agraeix que per part de l’administració pública es continuen recolzant projectes culturals i artístics». Herrero ha fet referència també la projecte ‘Ballem’, que venia desenvolupant-se des de 2016 i que «resultava un projecte de dansa comunitària amb la participació de 200 persones dalt d’un escenari i que es va haver de paralitzar el passat any, tot i que aquest 2021 anem a poder realitzar una part d’aquesta proposta».

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Titaguas ilumina su noche mágica con más de 30.000 velas y un emotivo homenaje

La Noche de las Velas en Titaguas, un evento que ya es una tradición en…

La Societat Joventut Musical de Albal gana el Certamen de Bandas de Música de Cine de Cullera

La 15ª edición del Certamen de Bandas de Música de Cine ‘Ciudad de Cullera’ concluyó…

Investigado un menor por difundir imágenes modificadas con IA de compañeras en la Ribera Alta

La Guardia Civil ha iniciado una investigación en la comarca de la Ribera Alta, donde…

Otras noticias

45e1620d 6cc9 488c aa57 a8a4985f42ab
Culturarte

Abierto València 2025 se prepara para su cita de septiembre

Por Javier
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
01OrquestaFilarmonicadeRequena8270
CulturarteRequena - Utiel

La Orquesta Filarmónica de Requena transforma el ‘Concierto de la Vendimia y el Vino’ en festival

Por Redacción ComarcalCV
Foto 1
CulturarteLa Plana Baixa

Las alumnas del Centre Municipal de les Arts de Burriana logran medalla de oro en el Mundial de Danza

Por Redacción ComarcalCV
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
image 134
CulturarteL'Horta NordLa Ribera AltaLa Safor

Seis óperas extraordinarias llegan a los cines de València, Alzira, Paterna y Gandia

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?