ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva impulsa un Pla de Colònies Felines per a la creació d’un cens i la seua gestió

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 1, 2021
276 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Es designarà un equip tècnic per a supervisar el Pla, i es comptarà amb la col·laboració dels professionals veterinaris i de les persones voluntàries

El plenari municipal va aprovar inicialment el passat dissabte el Pla municipal de control de colònies felines urbanes de Xàtiva amb la intenció d’establir un protocol que permeta realitzar un control eficaç de les mateixes i garantir una correcta convivència amb el veïnat. Aquest Pla estarà durant 30 dies en període d’exposició pública, una vegada es publique en el Butlletí Oficial de la Província, moment durant el qual es podran fer al·legacions.

L’Ajuntament de Xàtiva crearà mitjançant aquest pla un cens de colònies felines urbanes i gestionarà aquestes colònies amb la posada en marxa del mètode CER (Captura, Esterilització i Retorn) amb l’objectiu de controlar el nombre i el benestar dels gats. A més a més, la intenció és minimitzar les molèsties a la ciutadania, complir amb el benestar animal, complir amb la normativa vigent i ajustar el marc normatiu a les consideracions contemplades al Pla.

Per a dur a terme una correcta implantació del Pla es designarà un equip tècnic per tal de supervisar la seua execució, sent a més fonamental establir una metodologia de col·laboració amb els professionals veterinaris del municipi per consensuar uns criteris o indicadors de control que puguen anar actualitzant-se. Finalment, altres dels actors clau implicats en la implementació del Pla seran el teixit associatiu existent i els voluntaris vinculats a la protecció i benestar animal, que podran col·laborar en la identificació de noves colònies i en el seu manteniment, alimentació i control. Aquests col·laboradors seran acreditats amb carnets per tal de facilitar la identificació.

El document en qüestió compta també amb la metodologia de control de les colònies felines, tant amb les mesures prèvies i durant la captura, així com del protocol d’actuació tant amb la colònia com amb la clínica veterinària i la solta i el seguiment posterior.

Aquest Pla tindrà una durada indefinida fins la consecució dels objectius establerts, amb un calendari d’actuació, i el pressupost podrà variar en funció de l’abast de les actuacions desenvolupades. L’Ajuntament aportarà mitjans econòmics i personals propis en funció de les necessitats que sorgisquen en la posada en marxa del Pla i amb l’assessorament expert, i a més s’inclouran els recursos materials convenients per a la gestió de les colònies com ara les gàbies per als animals o altres ferramentes. Es preveu també la cessió d’instal·lacions municipals idònies per a refugiar o acollir als gats o per poder fer les cures a aquells animals amb necessitats especials.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

La fideuà de Gandia consolida la seua hegemonia com a ambaixadora de la gastronomia valenciana…

De Calles a Alpuente: la rebelión de La Serranía contra la despoblación de la ‘España vaciada’

En el corazón del interior de Valencia, una comarca ha decidido cambiar el guion que…

Los embalses del Júcar registran su segundo mejor nivel en 35 años y garantizan la campaña de riego

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) encara la inminente campaña de riego con unas perspectivas…

Otras noticias

Interior del Monestir de Santa Clara de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

L’alcalde de Xàtiva anuncia el desbloqueig del Centre Raimon: les obres començaran de manera imminent amb fons de la Diputació

Por Toni Cuquerella
NabeelHayek
CulturarteEl Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes - AyoraLa CosteraLa Serranía

Los ganadores del Concurso Iturbi inician gira en Llíria y Xàtiva

Por Pau Gómez
Monument als Maulets de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva commemora el 25 d’Abril: homenatge als Maulets amb danses, muixeranga i cultura popular

Por Toni Cuquerella
La Guàrdia Civil va interceptar al conductor 'kamikaze'.
La Costera

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?