ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Localitzades a la llacuna xicoteta de Montserrat 102 exemplars de les amenaçades tortugues d’aigua ibèriques

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 14, 2022
150 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Els resultats, d’acord amb els obtinguts de l’estudi en la llacuna gran, són molt positius i reflectixen a priori la presència d’una població consolidada i reproductora de tortugues d’aigua ibèrica

El Projecte Emys d’Acció Ecologista-Agró ha registrat la població de tortugues d’aigua ibèriques (Mauremys leprosa) que hi viu en la llacuna xicoteta de Montserrat, una llacuna menor que la seua veïna, però amb aigua tot l’any. Concretament, en juliol i setembre es va aconseguir localitzar un total de 102 exemplars d’esta espècie autòctona amenaçada.

Al municipi de Montserrat hi ha dos tresors naturals, plens de biodiversitat, on el Projecte Emys d’Acció Ecologista-Agró treballa per estudiar i conservar les poblacions de tortugues autòctones que hi alberguen. Des del 2017 se censa a la llacuna temporal de la localitat, en la qual enguany s’han identificat un total de 245 tortugues. L’any 2018, a més a més, per primera vegada es va estudiar l’altra massa d’aigua, més xicoteta i ubicada a uns 200 metres de distància, a la que en aquesta temporada s’ha tornat.

Així al llarg de l’estiu s’han capturat i retornat al medi 102 exemplars (29 femelles, 71 mascles i dos molt xicotetes per saber el seu sexe), sent d’aquestes 26 noves tortugues censades, 42 recaptures i 34 juvenils que s’alliberaren sense marcar. Així s’estima que aquesta població de tortugues d’aigua ibèriques estaria formada actualment per vora 92 exemplars.

Els resultats, d’acord amb els obtinguts de l’estudi en la llacuna gran, són molt positius i reflectixen a priori la presència d’una població consolidada i reproductora de tortugues d’aigua ibèrica en este emblemàtic raconet de la Ribera Alta. A més a més, cal afegir que no s’ha localitzat cap espècie exòtica i invasora en este punt d’aigua permanent.

També és important assenyalar que, al llarg dels censos realitzats en 2018, 2019 i 2022, s’ha detectat el desplaçament de 23 tortugues de la llacuna gran a la xicoteta. Això pot deure’s a les variabilitats del règim hídric que experimenta, en especial, la llacuna temporal, que és la que té una major superfície.

Des d’AE-Agró s’ha agraït el compromís i l’ajuda proporcionada per l’Ajuntament de Montserrat, així com a Vicente Riera, que actualment lidera el seguiment i l’estudi a Montserrat, així com a les 38 voluntàries i voluntaris que han fet possible el Projecte Emys.

Tags: Serra

Lo + leído

Viajar a Argelia en ferry desde la Comunitat Valenciana: una opción cómoda y cada vez más demandada

Con el otoño ya en marcha y muchos residentes de origen argelino planeando sus desplazamientos…

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i control a…

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

L'Ajuntament d'Ontinyent ha programat diferents accions de visibilització per a commemorar a la localitat el…

Otras noticias

Un tractor ayuda a sacar coches atrapados en el lodo de la dana.
L' Horta SudLa Ribera Alta

La Unió Llauradora rechaza el reconocimiento de la Generalitat por su ayuda tras la DANA: “Es una expresión de responsabilidad colectiva”

Por Toni Cuquerella
Los bomberos han tenido que realizar diferentes actuaciones durante la pasada noche.
ComarcalL' Horta SudL'Horta NordLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Las lluvias torrenciales obligan a más de 60 intervenciones de los bomberos en la provincia de València centradas en la costa

Por Toni Cuquerella
PlacaConstitucioAlzira
La Ribera Alta

Alzira declara 2026 como el Año Jaume I en el 750 aniversario de su muerte

Por Redacción ComarcalCV
Imatge de la reunió celebrada a la Ribera Alta.
La Ribera Alta

El Govern d’Espanya destina 60 milions a reparar infraestructures agrícoles a la Ribera Alta

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Alta

La detención de un hombre por 19 robos en Turís no aplaca la tensión ciudadana

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del rescate practicado en Tous.
La Ribera Alta

La Guardia Civil rescata a dos heridos graves tras caer un vehículo por un barranco de 50 metros en Tous

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?