ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva transforma quatre jardins en parcs saludables

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 27, 2022
198 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament instal·la aparells de gimnàstica per a persones majors en els parcs d’Anita la Comare, Sariers, Passeig del Ferrocarril i Glorieta de José Espejo

L’Ajuntament de Xàtiva ha dut a terme la instal·lació de 4 circuits saludables en altres tants parcs de la ciutat; la Glorieta de José Espejo, el jardí de Sariers i els parcs del Passeig del Ferrocarril i Anita la Comare. Es tracta d’una iniciativa de promoció de la salut, impulsada des de la Regidoria de Sanitat, en col·laboració amb l’àrea de Parcs i Jardins, i dirigida a afavorir la pràctica d’exercici físic a l’aire lliure entre els sectors de major edat de la població. Les noves instal·lacions han comptat amb un preu de licitació de 19.349,16 euros.

Els circuits saludables estan compostos per 6 aparells biosaludables. Cada un dels parcs compta amb una bicicleta el·líptica, un joc de 4 volants, uns patins, una bicicleta estàtica, un aparell d’estirament d’esquena i dominades i un disc i pedal de braç. Són aparells de fàcil maneig i gran versatilitat que s’espera integrar en l’oci de la ciutadania, de manera similar com s’ha fet anteriorment amb els aparells dels parcs infantils.

El regidor de Sanitat, José Vicente Benavent, ha manifestat que «un dels objectius de l’OMS és que els països es dediquen a la prevenció i promoció de la salut dels seus ciutadans. En Espanya és una tasca que duen a terme, generalment, els ajuntaments. Aquesta acció municipal a Xàtiva està encaminada, entre altres coses, a procurar que la ciutadania tinga la major facilitat per a aquestes pràctiques saludables». Benavent ha especificat que els circuits saludables es troben instal·lat en el recorregut de la Ruta Sana.

Estudis científics avalen la necessitat de facilitar l’accés a espais i instal·lacions per a la pràctica regular de programes d’activitat física per a les persones majors. Per donar resposta a aquesta necessitat apareixen en les ciutats els parcs saludables, també anomenats circuits biosaludables. Aquests equipaments urbans aposten per una nova filosofia de vida saludable per a aquest sector de la població, proposant exercicis de treball físic de totes les parts del cos, així com l’estimulació d’altres capacitats com ara l’equilibri, la coordinació, la força, l’elasticitat, la mobilitat i l’agilitat.

Amb la correcta utilització del circuit saludable s’aconsegueix mantenir la mobilitat articular, millorar la força muscular, treballar la coordinació i la destresa òculomanual, millorar les funcions cognitives, sensorials i motrius del cervell, a més de la funció respiratòria, cardiovascular o digestiva i, no menys important, aconseguir la interacció social entre les persones usuàries de les instal·lacions, afavorint un ambient recreatiu, d’integració i de cohesió social.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Rescatado un joven tras caer con su coche por un barranco de 15 metros en Sot de Chera

Un joven de 29 años ha sido rescatado esta mañana tras sufrir un aparatoso accidente…

Desarticulada en Benidorm, Finestrat y Llíria una red que robaba coches usando balizas GPS y apertura electrónica avanzada

En una operación conjunta, la Guardia Civil y la Policía Nacional han logrado desmantelar un…

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado por concluida la fase de toma de…

Otras noticias

Obres del futur centre de dia de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja executa les obres junt a la Font de 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

Por Toni Cuquerella
Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?