ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

Xàtiva escull els cinc finalistes que opten a dissenyar el futur Centre Raimon

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 9, 2021
207 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El jurat s’ha reunit aquest dimecres a Xàtiva per tal de valorar els projectes aportats pels dotze estudis d’arquitectura participants

Aquest dimecres ha tingut lloc la reunió del jurat del concurs per al disseny del Centre Raimon d’Activitats Culturals (CRAC), en la qual s’han decidit els cinc estudis d’arquitectura que optaran a realitzar el projecte definitiu.

Un total de dotze estudis s’havien presentat a aquest concurs, els quals han aportat en aquesta primera fase els certificats acreditatius de projectes realitzats en els darrers 15 anys per a rehabilitació integral d’edificis històrics de valor patrimonial, l’acreditació de la repercussió nacional i internacional de l’obra dels concursants mitjançant premis i distincions nacionals i internacionals per la seua tasca professional, i el coneixement sobre l’arquitectura de l’edifici del Reial Monestir de Santa Clara de Xàtiva i criteris generals d’intervenció sobre el patrimoni.

Finalment els cinc estudis d’arquitectura seleccionats han estat UTE Saurina, UTE Ramon Esteve, UTE Aquidos i 2BMFG, Galiano Garrigós i UTE Josep Vte. Lluch i Fco. Jurado.

S’obri ara un període de 40 dies naturals, a comptar a partir del dia de notificació, per a aportar les propostes, que en aquesta segona fase del concurs s’hauran de presentar de forma anònima. S’haurà de presentar la proposta tècnica, que comptarà amb un mínim de dos i un màxim de quatre panells amb la proposta arquitectònica, la proposta d’organització d’accessos i circulacions, i la integració de l’actuació en el seu entorn. A més a més, també serà necessari presentar una memòria amb la descripció general de la idea proposada, la descripció general dels criteris d’intervenció en l’immoble històric per a la posada en valor de la seua arquitectura, la descripció dels criteris d’implantació urbana, la reducció a l’escala corresponent per a ser presentats tots els plànols i dibuixos inclosos en els panells, un quadre d’usos i superfícies, un cronograma proposat per a la redacció del projecte, un cronograma proposat per a l’execució de l’obra d’ampliació i reforma i el pressupost estimat per a l’execució de l’obra, per capítols.

El jurat d’aquest concurs per a seleccionar el disseny del futur CRAC està format per l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà com a president i un total de sis vocals: un arquitecte designat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública; un arquitecte designat pel Col·legi Oficial d’Arquitectes de la Comunitat Valenciana; un arquitecte de l’Ajuntament de Xàtiva; un arquitecte vinculat a la conservació i restauració de béns històric-artístics; un arqueòleg designat per la Conselleria de Cultura i un historiador de l’Art designat per la Universitat de València.

«Vull agrair públicament el treball dels dotze estudis d’arquitectura que s’han presentat a aquesta primera fase del concurs, així com també al jurat que ha hagut de prendre una ben complicada decisió. El nivell demostrat per tots i cadascun dels participants ha sigut magnífic, i seleccionar-ne només a cinc ha estat un repte» ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha incidit en que «els cinc finalistes passen ara a una segona fase en la que esperem veure els treballs que van a presentar. Del que no tenim cap dubte és de que el guanyador portarà a terme un magnífic treball en la rehabilitació de Santa Clara per convertir-lo en el Centre Raimon d’Activitats Culturals».

Cal recordar que el pressupost per a aquest concurs és d’un total de 500.000 euros, dels quals l’estudi guanyador aconseguirà un total de 484.000 euros, sent l’adjudicatari del contracte de serveis per a la redacció dels projectes bàsics i d’execució així com de la direcció de les obres. D’altra banda també s’atorgaran premis en metàl·lic per al segon classificat (6.000 euros), tercer (4.000 euros), quart (3.000 euros) i cinquè projecte (2.000 euros).

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Tres acusados se enfrentan a penas de hasta 12 años por una pelea en un pub de Canals

La Audiencia Provincial de Valencia juzga hoy, martes, a tres hombres acusados de agredir violentamente…

Riba-roja de Túria revoluciona su gestión municipal con un plan de 208 contratos públicos

El Ayuntamiento de Riba-roja de Túria ha dado un paso decisivo para definir su modelo…

La Passejà del Guió inicia las fiestas de Sant Blai en Torrent

Las celebraciones en honor a Sant Blai comenzaron en Torrent con la tradicional Passejà del…

Otras noticias

Fotoarchivo4Benituzem
CulturarteL' Horta Sud

Benetússer prepara la quinta edición del festival de literatura histórica Benitúzem

Por Redacción ComarcalCV
presevivencias02
CulturarteHistoriaLa Hoya de Buñol - Chiva

Cheste presenta el libro “Vivencias” para recuperar su memoria histórica

Por Redacción ComarcalCV
LaMusicaWEB1600x1067
CulturarteL' Horta Sud

L’Auditori de Torrent presenta 25 espectáculos para el primer semestre de 2026

Por Redacción ComarcalCV
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Culturaexposicionfranciscorubio
CulturarteLa Marina Baixa

La Casa de Cultura de l’Alfàs del Pi inaugura la exposición ‘Alamar’ de Francisco Rubio

Por Redacción ComarcalCV
VSC 0010 Placa calle VSC en Requena del escultor Jose Arnal foto E Vizcaino Grao Valencia
CulturarteRequena - Utiel

Requena conmemora cien años de la muerte de Venancio Serrano Clavero con actos culturales

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?