ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

Riba-roja convoca el II Certamen Literari LiteraTúria en narrativa i poesia

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 14, 2021
250 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha convocat el II Certamen Literari LiteraTúria de la localitat en les modalitats de narrativa i poesia juvenil i adulta les obres del qual es podran presentar fins al proper 30 de juny. Els originals que presentaran els participants s’hi podran escriure en valencià i en castellà per als quals hi haurà sengles lots de llibres per als guanyadors en cada categoria.

L’edició de l’any passat va tindre una bona acollida per part del públic, amb un total de 85 obres presentades d’autors arribats des de tots els racons d’Espanya, a més a més d’altres de Mèxic i Argetina. És per això que en l’edició d’enguany s’ha continuat amb la mateixa línia de potenciar l’alta participació de l’any 2020, especialment pel que fa al públic més jove.   

L’organització del Certamen ha previst una modalitat en poesia per a participants juvenils –des de 14 a 18 anys- i un altre d’adults, sense cap limitació en edat. A més, la modalitat de relat també tindrà els vessants juvenil i adult. Caldrà que cadascuna de les obres presentades siguen originals i inèdites, de tema lliure i sols s’hi podran presentar un treball per categoria i modalitat.

Quant a les normes específiques de la modalitat de poesia, el conjunt de versos haurà de tindre una extensió d’entre 50 i 80 versos, mentre que els relats hauran de ser narracions breus, amb un mínim de quatre fulls i un màxim de huit. Els participants menors d’edat hauran de presentar-hi, a més, una sol·licitud amb l’imprès d’autorització dels tutors legals o dels pares.

 El certamen es desenvoluparà en diverses fases, en una primera s’estableix el 30 de juny com a data màxima per a la presentació dels originals, a continuació hi haurà un termini per a la valoració de les obres dels autors participants que tindrà de l’1 al 30 de juliol propers i, finalment, el proper 15 d’octubre d’enguany se celebrarà el lliurament dels premis de les obres guanyadores en el decurs d’un acte públic.

Els membres del jurat del certamen seleccionaran fins a un màxim de tres treballs per cadascuna de les categories previstes i, a continuació, s’hi proposarà un únic guanyador en cada categoria. Els premis o els finalistes, fins i tot, podran ser declarats deserts a criteri del jurat i també s’hi podran fer esments dels treballs i originals que consideren adients.    

Els premis que s’hi concediran al II Certamen de Riba-roja de Túria consistiran en 450 euros en metàl·lic per a les modalitats de poesia i narrativa adults mentre que els primers premis de la categoria juvenil serà de 250 euros en total, tant en narrativa com en poesia. Pel que fa als segons finalistes en cadascuna de les modalitats rebran un lot de llibres d’autors locals, amb un valor màxim de 60 euros.   

El jurat del certamen estarà format per 5 persones relacionades amb el món de la cultura, l’educació i la literatura, a més d’un treballador municipal de l’àrea de Cultura que hi actuarà com a secretari en el moment de veredicte. Els membres tindran en compte a l’hora d’avaluar les obres la qualitat literària i poètica, l’estructura, l’estil, l’argument, els personatges, la prosa i els recursos poètics emprats, entre d’altres qüestions.

 La regidora de Cultura de Riba-roja de Túria, Záfira Pérez, ha remarcat “la bona acollida que va tindre l’any passat la primera edició d’estos premis i per això ens ha empès a continuar en la mateixa línia, tot potenciant el caràcter difusor de l’estima de la literatura i les lletres entre els nostres joves i, per això, hem preparat un certamen amb un afany per augmentar-ne el nombre de participants i la qualitat de les obres”.

Tags: València

Lo + leído

Del barro a los escenarios: la cultura lidera la recuperación emocional de Chiva tras la dana

Un año después de que la catástrofe de la DANA pusiera a prueba la resistencia…

Qué valoramos en una cuidadora interna en Valencia

Cuando una familia busca apoyo para el cuidado diario de una persona mayor, no solo…

La Fundación Trinidad Alfonso lanza el FER 2026 con el foco en Los Ángeles y los “sueños reales”

El Proyecto FER ya tiene equipo para 2026. La iniciativa impulsada por la Fundación Trinidad…

Otras noticias

presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
2025 09 22 XVII Biennal Internacional de Ceramica
CulturarteL' Horta Sud

Manises presenta la programación de la XVII Bienal Internacional de Cerámica

Por Pau Gómez
maquinasdetrucosderamal
CulturarteHistoriaRequena - UtielValencia ciudad

70 años sin Enrique Rambal: el año del reencuentro con el visionario que conquistó los escenarios de dos continentes

Por Javier Ruiz
LaValenciaolvidada2 e1775659763910
CulturarteL' Horta Sud

Benetússer acoge la exposición itinerante «La València olvidada» de la Diputació de València

Por Pau Gómez
4X4RONLALAFOTODAVIDRUIZ6632Pano
CulturarteL' Horta Sud

L’Auditori de Torrent acoge Glamourtango y Ron Lalá

Por Pau Gómez
2281405d 7887 4281 98b0 e7cd3c9906b9
CulturarteL'Alcalatén

CeramicRes 2026 abre convocatoria para artistas con tres residencias en l’Alcora

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?