ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
L'Horta Nord

La Generalitat aprovarà divendres ajudes per als municipis afectats per les tempestes d’aquest cap de setmana

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 14, 2022
190 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Riba-roja, Aldaia i Manises estudien sol·licitar de forma conjunta la declaració de zona catastròfica

El ple del Consell aprovarà aquest divendres 18 de novembre un decret d’ajudes per a reparar els danys provocats per les fortes tempestes d’aquest passat cap de setmana. Així ho ha avançat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, en la clausura de la inauguració del cim de L’Aliança Valenciana contra la Inflació i posteriorment en xarxes socials.

Este divendres, el Ple del Consell aprovarà ajudes per a reparar els danys en els termes municipals més afectats per les fortes pluges del cap de setmana.

Tota la nostra solidaritat les famílies, comerços i empreses afectades pel temporal. pic.twitter.com/4m4Nuxjw6n

— Ximo Puig (@ximopuig) November 14, 2022

Aquestes ajudes aniran destinades als municipis més afectats per les pluges, situats a les comarques de l’Horta Sud i Camp de Túria (València) i Plana Baixa i Maestrat (Castelló). Encara que seran prestacions de caràcter conjuntural, Puig ha recordat que «tots som conscients de la situació estructural» i ha anomenat que la «lluita» contra el canvi climàtic siga «estratègia de futur de país».

«Ací totes les institucions hem de treballar per a fer-ho efectiu i deixar a les pròximes generacions un món millor del que tenim», ha reivindicat en aquest acte celebrat en el Museu dels Ciències davant representants de patronal i sindicats, alcaldes de ciutats grans i municipis i presidents de les diputacions provincials.

Els Ajuntaments de Riba-roja, Aldaia i Manises estan estudiant sol·licitar de manera conjunta la declaració de zona catastròfica pels danys causats per l’episodi de pluges torrencials d’aquesta finalitat de setmana i estan així mateix en contacte amb la Generalitat per a col·laborar en un possible decret que òbriga una línia d’ajudes de les zones afectades, segons ha assenyalat des del consistori que dirigeix Robert Raga.

A més, un operatiu municipal integrat per un centenar de persones treballa en Riba-roja des de dissabte passat, secundats per cinc retroexcavadores, en les tasques de neteja i reparació de danys. Dissabte passat la Policia Local va realitzar un total de 106 intervencions i des de les 8.00 hores de hui s’ha rebut un centenar d’anomenades al número habilitat per a orientar als veïns en els tràmits que han de realitzar -el 627.05.55.46-. Aquesta informació també es pot sol·licitar a través del correu [email protected].

Per part seua, l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, ha assenyalat que els tres túnels de la localitat es van inundar perquè «el problema és que el barranc de La Saleta passa pel nucli urbà» i per això ha recordat que «el municipi porta més de 40 anys demanant un desviament de l’aigua». «Hi ha fons sectorials però hi ha algun informe de la Conselleria que fa que no s’execute», ha assenyalat Luján, que ha exigit que «no s’espere que hi haja danys personals greus perquè s’execute» aquest projecte de canalització del barranc.

Per part seua, des de l’Ajuntament de l’Eliana assenyalen que «el dissabte no van tindre grans sobresalts, però si que van tindre vigilar punts crítics». El més important va ser la rebentada del col·lector d’aigües fluvials en el tram que va quedar per arreglar i han enviat un escrit tant a la Conselleria d’Agricultura com a la CHX per a exigir la seua reparació i una reunió urgent perquè «s’està abocant aigua al barranc».

En el cas de l’Ajuntament de Torrent ha anunciat que ha iniciat els tràmits per a aqueixa sol·licitud de zona catastròfica, «després de viure un dels temporals més intensos dels últims anys». Els serveis municipals de seguretat i neteja del consistori han reforçat els seus esforços amb treballs extraordinaris de neteja i condicionament de les vies públiques durant tot el cap de setmana i incrementat la presència dels cossos de seguretat en les zones de major risc.

Tags: València

Lo + leído

Ultimàtum de l’alcalde d’Alcoi: presenta una moció de confiança vinculada als pressupostos per forçar-ne l’aprovació

L'escenari polític a Alcoi ha assolit un punt de màxima tensió després del rebuig del…

La CHJ prevé acabar los trabajos en los barrancos de l’Horteta, Gallego y Pozalet en junio

Los trabajos para recuperar los barrancos afectados por la dana del 29 de octubre de…

Tres ciclistas heridos de gravedad tras ser embestidos por un turismo en Orihuela

Un grave accidente de tráfico ocurrido este miércoles en el término municipal de Orihuela se…

Otras noticias

5690 paterna fuente del jarro
L'Horta Nord

Massamagrell y Paterna encabezan la bajada del paro en l’Horta Nord

Por Javier Ruiz
1 3
L'Horta Nord

La Policía Nacional detiene en Paterna a un hombre por robar cableado de cobre

Por Pau Gómez
260331SAN FOTO Conseller CS La Coma
L'Horta Nord

El centro de salud de La Coma reabrirá el 7 de abril con un refuerzo integral de seguridad

Por Javier Ruiz
LudotecaMunicipalAlboraya
L'Horta Nord

Alboraya abre nueva ludoteca municipal en la Biblioteca de la Casa de la Cultura

Por Pau Gómez
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
20260323EsceniamostradeteatreemergentdeFoiosFOTOPaulaRoman
CulturarteL'Horta Nord

Foios abre la convocatoria para nuevas voces del teatro emergente estatal

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?