ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

El Govern duplica l’ajuda a la gigafatoria Volkswagen a Sagunt en el Perte VEC fins als 397 milions d’euros

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 25, 2022
35 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

Reparteix quasi el 30% del pressupost, després d’augmentar quasi 300 milions les ajudes adjudicades, i llançarà una segona edició

El Govern ha concedit 397,37 milions d’euros d’ajuda al projecte presentat pel grup Volkswagen i Seat al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), la qual cosa suposa més que duplicar (+137%) la quantitat adjudicada en la resolució provisional, publicada el mes d’agost passat.

Aixíl projecte ‘Future: Fast Forward’ del grup Volkswagen i liderat per Seat, que contempla la posada en marxa d’una planta de bateries a Sagunt, és el que rebrà una suma major d’ajudes, amb 367,37 milions, respecte a l’adjudicació inicial de 167,3 milions.

Aquest anunci es fa després que el passat dia 20 trascendira que Volkswagen està posant en qüestió del projecte si el Govern no augmenta la dotació econòmica del Perte.

L’Executiu ha donat a conéixer aquest dimarts els detalls definitius de la concessió d’ajudes vinculades al Perte VEC i que finalment subvencionarà a deu iniciatives, de les tretze presentades al principi. No obstant això, Ford va retirar la seua proposta, per la qual cosa només van quedar fora els consorcis d’empreses liderats per Rieju i per Global Gabes (vinculat a la gigafactoría de bateries de Navalmoral de la Mata a Extremadura).

En total, el Perte VEC repartirà ajudes a deu projectes d’agrupacions d’empreses per import de 877,2 milions d’euros, la qual cosa suposa un 29,5% del pressupost total de 2.975 milions d’euros i millora l’adjudicació provisional de 600 milions i que donava cobertura a prop del 20% del pressupostat.

Des de l’Executiu van ressaltar que els fons adjudicats de manera definitiva superen en quasi de 300 milions d’euros als concedits de manera provisional i van apuntar que aquests mobilitzaran inversions per part del sector privat per 2.250 milions d’euros.

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va afirmar que els projectes finançats en la primera convocatòria del Perte VEC «mostren el gran potencial» que té Espanya per a liderar la electromovilidad a Europa i reforcen el compromís del Govern amb donar suport a la transformació de la indústria de l’automòbil cap a una mobilitat més sostenible.

«Des del Ministeri continuarem treballant per a posar a la disposició del sector més recursos públics per a acompanyar les importants inversions que ha de fer el nostre ecosistema empresarial per a electrificar la seua cadena de producció i nous actors globals que volen invertir al nostre país», va afegir.

Tags: València

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

Digitalia 1
Economía

ValgrAI impulsa Digital-IA para formar gratis en competencias digitales e IA en muninicipios de menos de 20.000 habitantes

Por Javier
alicante 4748224 1280
Economía

El mercado de la «Silver Economy»: Viviendas adaptadas para el retiro dorado

Por Javier
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
01JY63T4YKQAB1Q9PZP6DND44X
Economía

La empresa alicantina MaxiTrofeo apunta al liderazgo nacional gracias a su apuesta por la innovación, la calidad y el servicio al cliente

Por Javier
Seu central de Caixa Ontinyent.
Economía

La sostenibilitat de l’Agenda 2030, eix central del nou pla estratègic de Caixa Ontinyent

Por Toni Cuquerella
01JWXHC2G93WW90JGK56SMP0CX
Economía

Cómo encontrar tu piso ideal en Valencia

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?