BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
martes, 20 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Alicante

El festival Ojos Rojos impulsa la fotografia des de la Marina Alta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 13, 2021
19 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La tercera edició del festival internacional Ojos Rojos, que compta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, arrancarà el pròxim 17 de setembre amb la incorporació, per primera vegada, d’un país convidat, en aquest cas de Mèxic, entre altres novetats.

L’auge de les arts visuals, especialment la fotografia i els llenguatges més avantguardistes, fa dels artistes mexicans una interessant proposta internacional.

El festival aposta una edició més per reivindicar els espais públics com a llocs de trobada, però també de reflexió de les arts fotogràfiques, pel que fa a cultura de la diversitat i gènere.

El festival internacional Ojos Rojos, organitzat per l’Associació Cultural Arteria Urbana i comissariat per Mili Sánchez i Mike Steel, i que serà retransmés per reproducció en continu (‘streaming’), proposa una intensa agenda del 17 de setembre al 17 d’octubre, que compta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, les regidories de Cultura de Dénia i Xábia i el consolat de Mèxic a Espanya.

El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, José Luis Pérez Pont, ha presentat el festival acompanyat pel regidor de Cultura i Esport de Xàbia, Quico Moragues, el regidor de Cultura i Esport de Dénia, Raúl García de la Reina, i membres de l’equip del festival Ojos Rojos, Mili Sánchez, Mike Steel i Cristina de María-Tomé.

Pérez Pont ha recordat «l’impuls que, des del Consorci de Museus, estem donant als festivals de fotografia que es desenvolupen a la Comunitat Valenciana i que, com el festival Ojos Rojos, vertebren el territori, ja que estan situats fora de les capitals de província i dels circuits habituals de l’art», i ha afegit que «les obres dels fotògrafs participants en Ojos Rojos ens aproximen diferents realitats i ens conviden a la reflexió a través de la fotografia com un llenguatge universal».

12 exposicions a Xàbia i Dénia

Xàbia acollirà autores i autors de llarga trajectòria entre els quals destaca el treball del fotògraf Bernard Plossu, un dels professionals més importants de la història de la fotografia contemporània, en una mostra que reunirà instantànies de la seua col·lecció personal.

‘Correspondència amb Mediterrània’ del fotògraf reconegut Xavier Mollà farà parada obligada també a Xàbia, amb l’objecte de mostrar els resultats de més de vint-i-cinc anys capturant instantànies del Mediterrani.

Continuant en aquesta localitat de la Marina Alta, el fotògraf mexicà José Luis Cuevas submergirà l’espectador en la història de la cantina La Apestosa, considerada «santuari d’homes i dones fanàtics de la borratxera i la luxúria».

L’exposició de Lucía Morate, ‘Panta Rei’, perfila i desenvolupa la teoria d’Heràclit: «tot flueix, tot està en canvi constantment», amb un treball considerat de naturalesa «orgànica i sensual».

‘Archipiélagos’ d’Ire Lenes mostra, a través del nou documentalisme, la realitat d’una Lituània escindida de l’antiga URSS, juntament amb exquisits ‘collages’ de Nina Llorens Peters que ens transportaran a mons de fantasia i bellesa. Finalment, Isabel San Ruperto ens submergirà en una «autèntica transformació vital» a través d’una fotografia íntima i suggeridora.

Per la seua banda, Dénia acollirà treballs com el de la fotògrafa mexicana Dulce Pinzón, que amb un discurs crític i irònic, acosta ‘La verdadera historia de los superhéroes’: històries molt humanes de persones corrents que, per a sobreviure en el dia a dia, utilitzen autèntics «poders sobrehumans».

Històries de ‘Tránsitos’, el nou treball de Jerónimo Álvarez que es presenta per primera vegada, arreplega els seus retrats subaquàtics a manera de metàfora sobre la bambolla durant la crisi de la COVID-19.

S’exhibeixen així mateix el multipremiat treball ‘Carpoolers’, d’Alejandro Cartagena, que relata la realitat dels treballadors en la seua anada i tornada diària, i els treballs del gran fotògraf de carrer Baylón, amb les seues imatges en blanc i negre, fetes amb una Rolleiflex, dels carrers de Beijing, que tanquen una oportunitat única i irrepetible.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: València
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Vivienda Social, Biohabitabilidad y Salud e Inteligencia Artificial y tecnologías punteras como BIM, en Construmat 2025

Construmat se ha posicionado como un punto de encuentro clave para los profesionales del ámbito…

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

Otras noticias

Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Vall d'Albaida

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
romeria 1 copia
L'Alacantí

La Romeria de la Santa Faç d’Alacant, en directe per À Punt

Por Javier
Nati Groningen Easy Resize.com
L'AlacantíL'Horta NordL'Horta SudValencia

“Zoom” viatja a Groningen amb joves d’Alboraia, València, Alacant, Sant Antoni, Catarroja i Paterna com a guies locals

Por Javier
WhatsApp Image 2025 04 14 at 10.03.09
AlicanteCastellonValencia

Más de 1300 efectivos de extinción y prevención de incendios para la campaña de Semana Santa y Pascua

Por Javier
CEIP Assumpció de la Vall d'Uixó.
L'AlcoiàLa CosteraLa Plana BaixaLa Ribera Baixa

Conselleria revoca las obras delegadas en 46 municipios en el Pla Edificant por valor de 251 millones y los ayuntamientos se revuelven

Por Toni Cuquerella
exposición itinerante ‘Valencia, Origen del Ajedrez, 1475’
DeportesL'Alacantí

San Vicente del Raspeig acoge la exposición ‘Valencia, Origen del Ajedrez, 1475’ durante el IX Open de Semana Santa

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?