ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

La Generalitat presenta la imatge de l’Any Joan Fuster per celebrar el centenari del naixement de l’escriptor de Sueca

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 29, 2021
233 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Raquel Tamarit: «La imatge que ha creat Dani Nebot reflecteix l’esperit de revisió de l’intel·lectual de Sueca des del punt de vista més internacional»

La secretària autonòmica de Cultura i Esport, Raquel Tamarit, juntament amb la directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano, el dissenyador de la imatge, Dani Nebot, i el comissari de l’Any Joan Fuster, Francesc Pérez Moragón, ha presentat la imatge que acompanyarà durant l’any que ve les activitats i propostes que s’organitzen al voltant de la commemoració del centenari del naixement del pensador valencià.

El Ple del Consell va aprovar el passat mes de novembre la declaració de 2022 com a Any Joan Fuster i en aquesta línia la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha explicat que «dedicarem un any d’activitats i projectes en col·laboració amb institucions i entitats per a donar a conéixer un dels intel·lectuals valencians més influents en la nostra manera de veure’ns i definir-nos, però també un dels nostres pensadors més universals. En aquesta última línia, creiem que encara hi ha molt de potencial de difusió, ja que Fuster no és un pensador aïllat, sinó que el seu punt de partida té unes arrels molt europeistes i durant la seua vida va mantindre una ferma connexió amb moviments i pensaments desenvolupats arreu d’Europa, que el fan ser també punt de referència internacional. Per això, explorar el Fuster més universal és un dels camins més rellevants que es duran a terme durant l’any que ve. I en aquest sentit, creiem que la imatge que ha creat Dani Nebot reflecteix aquest esperit de revisió de l’intel·lectual de Sueca».

Així mateix, en paraules de la directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano, «la decisió de l’encàrrec del disseny de la marca identificativa no va suposar cap mena de dubte. Es va decidir encarregar-li’l a Dani Nebot, que ha creat una imatge molt potent, com ho va ser Joan Fuster. La frase que identifica l’efemèride i, que inclou Dani en la seua obra gràfica, és la que hauria expressat un dels grans amics de Joan Fuster, Vicent Ventura: ‘CENT de FUSTER'».

Amb el lema ‘CENT de FUSTER. País, paisatge, paisanatge 1922-2022’, el dissenyador valencià Dani Nebot ha creat la imatge commemorativa que servirà de paraigua identificador de totes les activitats que la Generalitat coordinarà al voltant del reconeixement i la posada en valor de Joan Fuster. Segons Dani Nebot, «he centrat el procés de creació de la imatge de Fuster en la recerca del traç rotund i esquemàtic que identificara, al primer colp d’ull, el gest més representatiu del pensador valencià. Per això, el resultat és una efígie que fixa el personatge i l’identifica socialment. Era important arribar a aquesta imatge icònica i sintetitzada en una línia única i connectada, que dibuixa l’univers d’una persona rellevant i universal, com les efígies que podem veure, per exemple, en les monedes des de temps immemorials».

A més, en aquesta presentació de la imatge commemorativa, el comissari de l’Any Joan Fuster, Francesc Pérez Moragón, ha insistit en el fet «que la imatge serà sinònim d’una major eficàcia en la visibilitat de l’obra d’un dels escriptors de més rellevància en les lletres valencianes de la segona part del segle XX. Una obra que continua viva i així es comprovarà a través de publicacions, actes culturals, festius i acadèmics, exposicions i espectacles que s’estan dissenyant en aquests moments».

Finalment, l’Any Joan Fuster comptarà amb el disseny d’activitats culturals i acadèmiques, que es presentaran amb la constitució de la comissió commemorativa.

Tags: Sueca

Lo + leído

L’alcalde d’Almussafes, acusat d’assetjament, anuncia un nou partit amb els seus regidors després de ser expulsat del PSPV

El panorama polític a Almussafes obri una nova pàgina després de l'anunci del seu alcalde,…

Mercadona alcanza 41.858 millones en facturación y crea 5.000 empleos en 2025

Mercadona ha cerrado el año 2025 con una facturación consolidada de 41.858 millones de euros,…

Cazan en Requena a un motorista a 186 km/h en una carretera de 90: se enfrenta a penas de prisión

La Guardia Civil de Tráfico ha interceptado una imprudencia que ha hecho saltar todas las…

Otras noticias

01OrquestaRequena41RobertoPoveda
CulturarteRequena - Utiel

La Orquesta Filarmónica de Requena celebra su vigésimo aniversario con diez conciertos

Por Pau Gómez
Rosa Santos GaleríaPROYECTO DE ARTISTA _ Marina Glez. Guerreiro
CulturarteValencia ciudad

Once galerías valencianas llevan el arte contemporáneo de la Comunitat a la Semana del Arte de Madrid

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 02 18 at 17.06.16 2
Culturarte

Ana Císcar explora la tensión entre imagen y realidad en Jorge López Galería con “Meditaciones sobre las distancias infinitas”

Por Javier Ruiz
1540620670755
Culturarte

Galeristas y artistas intensifican su movilización para reclamar un IVA cultural equiparable al europeo

Por Javier Ruiz
1 11 e1771327210429
CulturarteL' Horta Sud

El Festival Brassurround llega a Torrent con Spanish Brass y Balkan Paradise Orchestra

Por Pau Gómez
05 Festival Orquestres 1 1 768x512 1
CulturarteEl Camp de Túria

Llíria acoge el Festival de Orquestas ‘City of Music’ con seis formaciones valencianas

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?