viernes, 20 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Hospital de la Ribera realitza 27 explants d’òrgans i teixits en 2020

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 4, 2021
124 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

El centre sanitari d’Alzira va registrar 5 donants multiorgànics dels quals es van obtindre 8 renyons, 5 fetges, 4 pulmons i 10 còrnies

L’Hospital Universitari de la Ribera ha realitzat, en 2020, l’explant de 27 òrgans i teixits, gràcies a la solidaritat i altruisme de pacients i familiars.

Així, al llarg del passat any, els professionals de l’Hospital d’Alzira van dur a terme l’extracció de 8 renyons, 5 fetges, 4 pulmons i 10 còrnies, òrgans i teixits que, posteriorment, van ser implantats en pacients de diferents centres sanitaris espanyols.

Segons ha afirmat un dels coordinadors de la Unitat d’Explants de l’Hospital Universitari de la Ribera, Rafael Garcés, “es tracta d’unes bones xifres de donació, tenint en compte la situació de pandèmia per coronavirus que vivim en 2020”.

En aquest sentit, Garcés ha destacat “l’esforç i el grau d’implicació de l’Hospital de la Ribera amb el programa de donació d’òrgans, en un any molt complicat en el qual els professionals sanitaris van atendre un alt nombre de pacients amb covid-19. No hem d’oblidar que l’explant d’òrgans suposa una activitat afegida a la merament assistencial”.

5 donants multiorgànics

En 2020, el centre sanitari d’Alzira va registrar un total de 5 donants multiorgànics, dels quals 4 es trobaven en situació de mort encefàlica i 1 en asistòlia controlada. Aquesta última modalitat permet realitzar l’extracció d’òrgans en pacients que, després de la decisió de la família de retirar-li el suport vital, entren en parada cardiorespiratòria, un període compatible amb la donació.

La sol·licitud per a l’extracció d’òrgans i teixits se li formula a la família després de comunicar la defunció del pacient. Així, l’any passat, el 90% de les famílies dels morts que complien els requisits per a la donació, va autoritzar de manera altruista l’explant d’òrgans

En paraules de Garcés, “l’explant d’òrgans no pot realitzar-se en tots els pacients morts, sinó només en aquells que es troben en situació de mort cerebral o encefàlica en la Unitat de Vigilància intensiva d’un centre hospitalari, o en la modalitat de donació en asistòlia controlada”

Un procés a nivell nacional

Abans d’iniciar l’explant d’òrgans, els professionals de l’Hospital de la Ribera contacten amb l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT), que és l’encarregada de decidir on es dirigeixen els òrgans extrets, després d’analitzar les característiques dels pacients (mesures, edat i grup sanguini) que es troben en espera de rebre un òrgan en totes les zones geogràfiques i en funció de la seua gravetat.

Segons el doctor Garcés, “el procés de trasplantament d’òrgans és un exemple de sincronització entre tots els professionals sanitaris que intervenen a nivell nacional, amb l’objectiu que els òrgans vàlids arriben al receptor en el menor temps possible i en les millors condicions”.

Tags: Real

Lo + leído

La empresa alicantina MaxiTrofeo apunta al liderazgo nacional gracias a su apuesta por la innovación, la calidad y el servicio al cliente

En una nave industrial de Xixona, entre el aroma a turrón y el ritmo constante…

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Caixa Ontinyent ha celebrat aquest dijous la seua Assemblea General ordinària, amb l'assistència del 65%…

Aldaia y València presionan por las obras del barranco de La Saleta

El Ministerio para la Transición Ecológica ha confirmado que el proyecto de encauzamiento del barranco…

Otras noticias

Nando Dura arros
AgronewsLa Ribera Alta

LA UNIÓ denuncia la llegada de otro barco con 7.500 toneladas de arroz importado de Argentina para una firma comercial de Algemesí

Por Agronews
Los bonos se pueden pedir desde este lunes 12 de mayo.
La Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los afectados por la DANA ya pueden inscribirse en el Bono Viaje de 350 euros ‘Recuperem Turisme’

Por Toni Cuquerella
Los dos guardias civiles que salvaron al bebé en Alberic
La Ribera Alta

Dos guardias civiles salvan la vida a un bebé de un año en Alberic

Por Javier
fdd1a4f2 1a66 4470 bfba 27d3bb08c76c
La Ribera Alta

Los bomberos del consorcio provincial de Valencia atienden más de 70 rescates por ascensores bloqueados durante el apagón

Por Javier
PEDRISCO 1
AgronewsLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

El pedrisco deja pérdidas de 3 millones en la Ribera Alta, Hoya de Buñol-Chiva y l’Horta Sud

Por Agronews
8395 montserrat pp sergio vilar
La Ribera Alta

Montserrat tindrà la primera moció de censura amb el pacte de PP, Vox i independents per a tombar a l’alcalde socialista

Por admin
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?