ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
L' Horta Sud

Primera reunió per al projecte de renaturalització del nou llit del Túria amb Mislata, Xirivella, Quart de Poblet i València

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 11, 2022
272 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

?La proposta passa per revitalitzar el llit del riu a través d’un cabal ecològic mínim que arribe fins a la mar

Els principals actors implicats en el projecte de renaturalització del nou llit del Túria s’han reunit aquest matí en la seu de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, O.A. (CHX) amb la finalitat de posar sobre la taula una estratègia comuna que faça viable el repte de crear un cabal ecològic en el nou llit del Túria que connecte amb la mar.

El president de la CHX, Miguel Polo, ha obert aquesta reunió en la qual han sigut presents, a més del Comissari d’Aigües, Marc García, el Director Tècnic, Manuel Torán i la Cap de l’Oficina del Pla Hidrològic, Arancha Fidalgo, representants dels ajuntaments de Mislata, Xirivella i Quart de Poblet, així com el regidor d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de València, Sergi Campillo, i la regidora del Cicle Integral de l’Aigua i presidenta de Emshi, Elisa Valía. També ha assistit l’Enginyer Cap de la Demarcació de carreteres de l’Estat, José Vicente Pedrola.

S’ha tractat d’una primera presa de contacte entre les diferents parts implicades, en la qual s’han establit les bases del projecte de renaturalització del nou llit del Túria i els passos a seguir en futures reunions.

‘Llit nou, riu nou’, és el nom de la proposta formulada per l’Ajuntament de València que busca revitalitzar el llit del riu fins a la mar com a possible solució al problema d’utilitat pública del nou llit. “En una primera fase contempla un llit que porte aigua de manera permanent i que aconseguisca que el riu estiga viu”, ha assenyalat Manuel Torán.

Des de la Direcció Tècnica de la CHX han explicat que la renaturalització passa, principalment, per mantindre un cabal ecològic mínim, tal com proposa el Pla Hidrològic de conca, pel nou llit del riu Túria. Aquest cabal ecològic seria, inicialment, d’uns 400 litres per segon.

En aquesta primera fase s’estan estudiant encara les diferents procedències des de les quals arribaria aquest cabal. En aquests moments l’opció que compta amb major versemblança, segons els estudis d’eficiència i reutilització d’aigües residuals que s’estan fent des de la CHX, és la Depuradora de Pinedo.

Per part seua, el Comissari d’Aigües, Marc García, ha destacat les actuacions que realitza la CHJ en el llit. En aquest sentit, ha anunciat l’adjudicació de 600.000 euros per a l’eliminació d’arbratge pesat, l’eliminació del sediment acumulat en el Assud del Repartiment i els treballs de restauració fluvial aigües amunt contra la arundo dónax o canya comuna.

A més de tractar l’assumpte del cabal ecològic i els seus aspectes tècnics, s’ha parlat de qüestions referents a les infraestructures. L’Enginyer Cap de la Demarcació de carreteres de l’Estat, José Vicente Pedrola, ha destacat la notable afluència de vehicles en els trams de carretera confrontants, pel fet que la V-30 és via d’accés al port, porta d’entrada a la ciutat des de Madrid i distribueix a més la circulació als pobles de l’Horta Sud, per la qual cosa ha posat en relleu la importància d’analitzar l’encaix en el futur projecte dels dos encintats de carreteres que creuen el llit del riu.

Els ajuntaments de les localitats confrontants al nou llit s’han mostrat favorables a aquesta proposta, ja que pot ser una solució als problemes de connexió i manteniment que han vingut denunciant. Així mateix, s’han mostrat molt interessats en la creació d’infraestructures ecològiques de qualitat per a ús públic, ja siguen jardins o vies ciclistes i per als vianants.

La sessió s’ha tancat amb l’emplaçament de les parts per a d’ací a uns mesos, on es presentaran ja diferents propostes o idees concretes sobre aquest tema.

Tags: Quart de Poblet

Lo + leído

La Policía Nacional detiene en Paterna a un hombre por robar cableado de cobre

La Policía Nacional ha arrestado en Paterna a un hombre de 56 años acusado de…

El arte vuelve a llenar Ahillas con actividades culturales y participación vecinal

La aldea de Ahillas, en el término municipal de Chelva, acoge una nueva edición de…

Torrent vive dos días intensos de procesiones en Semana Santa con actos desde la tarde hasta la madrugada

La ciudad de Torrent ha experimentado dos jornadas de gran actividad durante la Semana Santa,…

Otras noticias

9
L' Horta Sud

Mª Inmaculada Puchades presenta su traje de reina en Torrent con capa de siete metros

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 03 31 at 11.15.13
L' Horta Sud

La Generalitat invierte 5,8 millones en el barranco de l’Horteta en Torrent para prevenir inundaciones

Por Javier Ruiz
20260401ReunioconsellerpasanivellMetrovalenciaFoiosiMeliana
L' Horta Sud

Foios y Meliana buscan soluciones al paso a nivel de la línea 3 de Metrovalencia

Por Pau Gómez
CalleAtanasioGarciaZapaterBenetusser
L' Horta Sud

Benetússer recibe 7,2 millones del Fondo de Solidaridad de la UE para reconstrucción

Por Pau Gómez
f3e4ec7628af43e098a9e302d89a13c9
L' Horta Sud

Paiporta invertirá más de 20 millones para reconstruir sus polígonos industriales

Por Pau Gómez
260331 Comision Mixta 3
L' Horta Sud

Picanya acogerá dos centros pioneros en salud mental

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?