BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
domingo, 8 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Alzira bonificarà fins a un 50% el pagament de l’IBI a les persones que instal·len plaques solars als habitatges

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 29, 2021
32 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

També es premiarà la instal·lació de panells per a l’aprofitament tèrmic amb una rebaixa del 25 %

El Plenari de l’Ajuntament d’Alzira va aprovar ahir la modificació de l’ordenança reguladora de l’impost sobre béns immobles de naturalesa urbana (IBI) per tal d’incloure al text la possibilitat de concedir bonificacions sobre el pagament d’este tribut a aquelles persones que instal·len sistemes d’aprofitament de l’energia solar als seus domicilis. Per al regidor d’Hisenda, Albert Furió, esta «important» mesura «busca impulsar les energies renovables, per a avançar en el compliment dels objectius climàtics de cara al 2030». «Ajuda a impulsar les energies renovables, una energia que és neta, que és eficient i que, a més a més, contribuïx a democratitzar a poc a poc la producció d’energia elèctrica. Eixe és l’objectiu: continuar apostant per les energies renovables, amb les quals podem construir un futur més sostenible», ha dit Furió.

Segons el text aprovat ahir, hi haurà diverses modalitats per a poder acollir-se a la rebaixa de la quota anual de l’IBI d’urbana. D’una banda, s’establix una bonificació del 25% en la quota íntegra de l’impost per a edificacions d’ús predominantment residencial que hagen instal·lat per a autoconsum sistemes per a l’aprofitament elèctric d’energia solar i que disposen d’una potència mínima de 3 kW i fins 4,3 kW. D’altra banda, hi haurà una bonificació del 50% en la quota íntegra de l’IBI urbà per a edificacions residencials, amb instal·lacions per a autoconsum de sistemes per a l’aprofitament elèctric d’energia solar i una potència mínima de 4,4 kW.

Estes bonificacions s’aplicaran durant els tres anys següents a la data de finalització de la instal·lació dels sistemes d’aprofitament, que s’haurà d’acreditar amb el certificat final d’especificacions tècniques de la instal·lació realitzada. La bonificació és de caràcter pregat, cosa que obliga els interessats a presentar formalment la sol·licitud davant de l’Ajuntament per poder ser beneficiaris del descompte, que tindrà efecte des del període impositiu següent a aquell en què se sol·licite.

El termini per a poder sol·licitar estes dues bonificacions es manté obert durant els tres períodes impositius de duració de la bonificació, però en cap cas tindrà caràcter retroactiu, puntualitza l’ordenança.

A més a més, hi ha una altra bonificació, en este cas és del 25% en la quota íntegra de l’impost, destinada a habitatges en els quals s’instal·len sistemes exclusivament per a l’aprofitament tèrmic de l’energia provinent del sol. Es podrà sol·licitar en qualsevol moment anterior a la finalització dels dos períodes impositius de duració de la bonificació, però en cap cas tindrà caràcter retroactiu. La mesura entrarà en vigor l’any 2022.

L’atorgament de les bonificacions està condicionat a la presentació de la següent documentació: la llicència urbanística d’obres o autorització municipal equivalent, el certificat de la instal·lació realitzada, en què s’assenyalen les característiques de l’equip instal·lat i que complix amb els requisits legals d’homologació per l’Administració competent i la factura detallada o certificat del cost de la instal·lació.

Premi a l’impuls de les energies sostenibles

Precisament, esta iniciativa és una de les que han justificat l’atorgament, el passat dimarts, del premi ‘Mi sol’ a l’Ajuntament d’Alzira, per part de la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i l’Associació Valenciana d’Empreses del Sector de l’Energia (Avaesen), que reconeix la col·laboració dels ajuntaments en la difusió d’informació, la promoció d’instal·lacions municipals d’autoconsum, comunitats energètiques o l’aplicació de bonificacions en impostos municipals per a aquelles veïnes i veïns que hagen instal·lat autoconsum solar en els seus habitatges.

Tags: Ibi
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

Nando Dura arros
AgronewsLa Ribera Alta

LA UNIÓ denuncia la llegada de otro barco con 7.500 toneladas de arroz importado de Argentina para una firma comercial de Algemesí

Por Agronews
Los bonos se pueden pedir desde este lunes 12 de mayo.
L'Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los afectados por la DANA ya pueden inscribirse en el Bono Viaje de 350 euros ‘Recuperem Turisme’

Por Toni Cuquerella
Los dos guardias civiles que salvaron al bebé en Alberic
La Ribera Alta

Dos guardias civiles salvan la vida a un bebé de un año en Alberic

Por Javier
fdd1a4f2 1a66 4470 bfba 27d3bb08c76c
L'Horta SudLa Ribera AltaValencia

Los bomberos del consorcio provincial de Valencia atienden más de 70 rescates por ascensores bloqueados durante el apagón

Por Javier
PEDRISCO 1
AgronewsL'Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

El pedrisco deja pérdidas de 3 millones en la Ribera Alta, Hoya de Buñol-Chiva y l’Horta Sud

Por Agronews
8395 montserrat pp sergio vilar
La Ribera Alta

Montserrat tindrà la primera moció de censura amb el pacte de PP, Vox i independents per a tombar a l’alcalde socialista

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?