ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

El ple municipal de Carcaixent s’oposa al projecte de la macroplanta fotovoltaica i presentarà al·legacions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 30, 2021
250 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Mentre Compromís i PSPV han votat a favor de presentar al·legacions basades en els informes tècnics municipals, l’oposició s’ha abstés

La sessió extraordinària celebrada pel ple de l’Ajuntament de Carcaixent ha mostrat la seua oposició al projecte per a la instal·lació d’una Planta Generadora Fotovoltaica en la zona del Realenc. S’han aprovat les al·legacions al projecte basades en els informes tècnics municipals d’impacte ambiental i urbanístic, amb el vot a favor de Compromís i PSPV, i l’abstenció de PP, UxC, Cs i la regidora i el regidor no adscrits. Estos informes i el posicionament municipal en contra seran remesos al govern central, que és qui té la competència per a l’autorització final.

Convé recordar que en octubre de 2021 va entrar en el registre de l’Ajuntament la sol·licitud d’autorització prèvia i declaració d’impacte ambiental de de ‘Planta Generadora Fotovoltaica de 90,46 MWp/80 Mwnom, denominada PSFV ‘Campos Salados» en els termes municipals de Carcaixent i Alzira, sent la peticionària la mercantil Falck Renewables Power SLU; el projecte pressuposta una inversió de vora 60 milions d’euros. Seguint el procediment previst en la normativa reguladora, després de la seua publicació el 29 d’octubre es va obrir un període d’exposició pública, per a que en el termini de 30 dies, els interessats, entre els quals està l’Ajuntament de Carcaixent, informen respecte de la conformitat o disconformitat a l’autorització sol·licitada.

Així, l’informe tècnic de Medi Ambient conclou que l’impacte mediambiental sobre la zona seria sever, tenint en compte les múltiples afeccions avaluades. D’entre les més significatives la del fet de voler modificar la qualificació d’un terreny que va sofrir un incendi en el 2016 i que segons la Llei Forestal Valenciana no pot canviar fins que no passen 30 anys; però també la no valoració de l’efecte del canvi del drenatge de la zona sobre la inundabilitat del casc urbà, la repercussió de la instal·lació sobre la capacitat de recàrrega dels aqüífers, l’erosió del terreny, l’impacte sobre els jaciments arqueològics, i la no presa en consideració de l’existència de més de 70 forns de calç geolocalitzats els quals tenen una protecció que el projecte obvia.

Per la seua banda l’informe urbanístic també informa desfavorablement el projecte presentat, en plantejar actuacions no previstes en el planejament en vigor, i considera necessari i com a pas previ a qualsevol actuació la tramitació d’un Pla Especial, a més d’un estudi de paisatge. També remarca la greu afectació als elements naturals i patrimonials de la zona així com el risc d’inundacions que podria provocar la instal·lació de la planta. A més, assenyala greus qüestions de forma en la redacció del projecte que suposaria la modificació del PGOU al afectar a camins públics i vivendes particulars.

Paco Salom, alcalde de Carcaixent, vistos els informes tècnics, contraris al projecte, s’ha mostrat contundent amb la necessitat de que el consistori mostrara una oposició unànime a este projecte en els termes en que s’ha presentat. «Crec que no haver tingut un no rotund ens perjudica greument. Una abstenció o el vot en contra sols és comprensible si s’aporten arguments tècnics que contraresten els informes que hui es tractaven en el plenari. Si resulta que es reconeix que els informes són molt bons, com es pot votar després abstenció? En què estan pensant els qui s’oposen?».

Tags: Carcaixent

Lo + leído

En defensa de las clases incómodas

Lucas, universitario de segundo curso, entra al aula con el gesto tranquilo de quien espera…

Adif limita a 10 km/h el paso por el puente centenario entre Alzira y Carcaixent

Adif ha reducido la velocidad máxima de los trenes de Cercanías de 30 a 10…

Paiporta aprueba un plan de 9,4 millones para conectar el polígono La Mina

El Ayuntamiento de Paiporta ha aprobado recientemente un Plan de Acción Integrado con un presupuesto…

Otras noticias

8CA1AEE7 A8AA 41F4 AFBD 2BAAE947A3F9 1430x827 1
La Ribera Alta

El precio de la vivienda se dispara un 19,6% en Alzira en el último año

Por Javier
7977 alzira muralla
La Ribera Alta

Alzira inicia las actividades del Año Jaume I con visitas escolares y conferencias

Por Pau Gómez
alumbrado dana alcudia e1770986767574
La Ribera Alta

L’Alcúdia impulsa la reparación integral de su alumbrado público tras la DANA

Por Javier
Imagen de las pistolas confiscadas en Alzira.
La Ribera Alta

De la mítica Luger al Winchester: el «museo» de armas ilegales descubierto en una casa de campo de Alzira

Por Toni Cuquerella
Policía Nacional.
La Ribera Alta

La Policía Nacional interviene en una guardería de Algemesí: así trataba a los niños la propietaria que ha sido detenida

Por Toni Cuquerella
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional detiene en Alzira a un miembro de una red de extorsión sexual

Por Pau Gómez
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?