ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Carcaixent inicia el procés participatiu de les actuacions per minimitzar el risc d’inundacions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 24, 2022
120 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Els tres projectes que afecten al terme de Carcaixent es presentaren per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer aprofitant l’acte commemoratiu celebrat pels 40 anys de la pantanada de Tous el passat mes d’octubre

S’ha iniciat la fase de participació pública dels projectes constructius per a la reducció del risc d’inundacions als nuclis urbans de Carcaixent i Cogullada, i per això resulta de gran importància que la ciutadania interessada conega les propostes i faça les seues aportacions.

El procés participatiu actual assegura la transparència i contribuirà en la revisió del Pla 2022-2027 a obtindre un equilibri òptim des del punt de vista de la sostenibilitat, considerant els aspectes socials, econòmics i ambientals, actuant amb el major consens possible.

Els tres projectes que afecten al terme de Carcaixent es presentaren per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer aprofitant l’acte commemoratiu celebrat pels 40 anys de la pantanada de Tous el passat mes d’octubre.

Es planteja per una part la construcció d’un nou llit per al barranc de Barxeta que canalitze directament al Xúquer. Esta actuació modificarà l’actual desembocadura del Barxeta al Casella, que en anar directament al Xúquer permetrà desviar el flux d’inundació i evitar així que aquest es desborde pel nostre terme quan el barranc de la Casella vaja ple i no permeta desembocar en ell.

A més, s’instal·laran comportes en el tram antic del Barxeta per segellar-lo en els períodes d’inundacions, rebent exclusivament les aigües d’escolament procedents del casc urbà de Carcaixent, acollint una quantitat molt menor d’aigua, conformant-se com a llit ecològic i d’infiltració d’aigües.

La Confederació recupera aquest projecte ja plantejat en antics plans de protecció contra inundacions i hi suma la renaturalització del nou i part del vell llit, augmentant així la seua capacitat d’absorció d’aigua, un aspecte molt important en els cada vegada més habituals episodis extrems de pluja (DANA).

Per altra part, es planteja la construcció d’una mota de 635 metres de longitud i d’entre 2,5 i 3 metres d’altura per protegir Cogullada tant de les crescudes del Barxeta com del Barranc dels Prínceps, utilitzant també l’actual CV-41 per completar aquest tancament de protecció. La regidoria de Territori coincideix

amb la proposta de la Confederació i insisteix en la necessitat de què aquesta mota esdevinga un corredor verd que connecte l’entorn del pont de la Muntanya amb l’àrea del barranc de Barxeta annexa al casc urbà de Carcaixent, a manera d’eix d’oci i passeig saludable, a més de protegir Cogullada de les constants inundacions.

Es pot trobar més informació tant de les actuacions com del procés participatiu a la pàgina web de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (www.chj.es) i realitzar observacions i suggerències a través del següent correu [email protected].

Paco Salom, Alcalde de Carcaixent, anima a la ciutadania a participar en aquest procés, ja que “És una oportunitat per a identificar objectius comuns i diferències entre tots els agents implicats i poder analitzar-les i resoldre-les amb suficient antelació, a més de ser una manera de mantenir la reivindicació històrica i urgir a l’administració competent a no dilatar les actuacions i a iniciar les obres en el menor temps possible”.

Tags: Carcaixent

Lo + leído

À Punt estrena ‘La clau per viure’ per donar resposta als reptes de l’habitatge

La periodista de Puçol María Domínguez (1981) és una cara ben coneguda pels espectadors d’À…

Alzira declara 2026 como el Año Jaume I en el 750 aniversario de su muerte

El Ayuntamiento de Alzira ha decidido designar el año 2026 como el Año Jaume I,…

«Felices lo que creen sin haber visto” el simbolismo de Miguel Rothschild en Jorge López Galería

“Felices los que creen sin haber visto” es la exposición con la que Jorge López…

Otras noticias

Imatge de la reunió celebrada a la Ribera Alta.
La Ribera Alta

El Govern d’Espanya destina 60 milions a reparar infraestructures agrícoles a la Ribera Alta

Por Toni Cuquerella
1680 guardia civil
La Ribera Alta

La detención de un hombre por 19 robos en Turís no aplaca la tensión ciudadana

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del rescate practicado en Tous.
La Ribera Alta

La Guardia Civil rescata a dos heridos graves tras caer un vehículo por un barranco de 50 metros en Tous

Por Toni Cuquerella
Barracones de uno de los colegios afectados por la dana.
L' Horta SudLa Ribera Alta

Los últimos centros afectados por la dana reanudan las clases en Massanassa, Algemesí y Alfafar

Por Toni Cuquerella
Algemesi torna a A Punt
Alto PalanciaLa Marina AltaLa Plana AltaLa Ribera Alta

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

Por Redacción ComarcalCV
4I2A1714
La Ribera Alta

Reabre al tráfico el puente de Carlet tras una inversión de 4,2 millones

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?