ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Bellreguard implanta un projecte de camins escolars per a que l’alumnat vaja a escola amb seguretat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 15, 2021
263 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Bellreguard posa en marxa una experiència encaminada, principalment, a millorar la seguretat de l’alumnat del col·legi públic Gregori Mayans i Ciscar, però també a rebaixar els nivells de trànsit rodat -especialment en l’entorn de l’escola- i, així, contribuir al mateix temps a la sostenibilitat. Es tracta d’una Xarxa de Camins Escolars Segurs que uneixen diferents punts de la població amb el col·legi, segons indiquen fonts municipals.

Són un total de 7 els itineraris dissenyats i que seran senyalitzats, amb els següents punts d’eixida: plaça del Tirant, plaça d’Espanya, plaça 9 d’Octubre, plaça de Bazzano, el parc del carrer Ausiàs March, la Ronda dels Esports i la plaça del País Valencià.

El projecte pretén, segons indiquen des del consistori, promocionar l’existència de diverses rutes escolars segures i crear en la comunitat educativa (pares, mares, professors i alumnes) actituds i motivacions positives cap a la mobilitat infantil sostenible que finalment es traduïsquen en un canvi efectiu d’hàbits de mobilitat, segons explica l’impulsor i autor del projecte, l’agent Manu Pérez, de la Policia Local de Bellreguard.

“És un projecte molt xulo que encaixa a la perfecció dins de l’estratègia de l’àrea de Gestió Sostenible del Municipi, que té com a objectiu fer de Bellreguard un poble cada dia més amable i que vaja combatent la cultura del cotxe, apostant per una mobilitat de zero emissions i saludable”, explica l’alcalde, Àlex Ruiz.

«Aquests camins escolars segurs són vies de circulació preferent, triades entre els recorreguts més utilitzats pels alumnes. Amb això s’afavoreix que l’alumnat puga anar a escola a peu i que ho faça de manera segura”, ressalta la regidora d’Educació, Marta Avargues. A més, segons indica la memòria del projecte, “en aquest transport escolar a peu, monitors i/o pares i mares voluntaris realitzen el recorregut com si foren un autobús errant, recollint als escolars de camí i acompanyant-los al centre, o bé serveixen d’ajuda a l’alumnat no acompanyat per a poder fer una ruta més segura”.

Per al regidor d’Infància, Adolescència i Joventut, Juanjo Giner, aquesta és, “a més de segura i no contaminant, una iniciativa saludable per a la població més jove”. I també “propicia l’autonomia personal dels més xicotets, mitigant les pors i resistències de les famílies al fet que realitzen el trajecte escolar no acompanyats”.

La directora del CEIP Gregori Mayans i Ciscar, Esther Ciscar, destaca “el benefici de reduir el trànsit en tot l’entorn de l’escola i rebaixar també, per tant, les emissions contaminants dels vehicles”. Des d’eixe punt de vista, afegeix, “contribueix també al desenvolupament sostenible, que és una qüestió que a l’escola estem treballant des de fa anys».

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Bellreguard

Lo + leído

Xàbia impulsa el pasturatge sostenible amb cabres per a prevenir els incendis forestals

L'Ajuntament de Xàbia ha presentat una iniciativa de pasturatge ecològic amb cabres en la zona…

La Guardia Civil detiene a tres hombres por cultivar marihuana en Nàquera y Serra

La Guardia Civil ha arrestado a tres individuos relacionados con el cultivo ilegal de marihuana…

La Vila Joiosa controlará el aforo de sus playas con cámaras dotadas de Inteligencia Artificial

El Ayuntamiento de la Vila Joiosa ha iniciado el proceso para transformar la gestión de…

Otras noticias

Pleno extraordinario sobre las basuras en Riba-roja.
ComarcalEl Camp de Túria

Crisis de la basura en Riba-roja: el Ayuntamiento rompe con la concesionaria y activa un plan de emergencia

Por Toni Cuquerella
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
80895E1
Comarcal

El 90693 reparte un tercer premio en Alicante, Torrevieja, Benidorm, Onil, Gandia, Alzira, Mislata, Alaquàs, Manises y Benisanó

Por Javier
La exposición se puede visitar en la Biblioteca de Canet.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

Por Toni Cuquerella
Imagen de parte de la acequia descubierta con la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

La DANA descubre un tramo oculto de acequia medieval del Reg Mil·lenari en Torrent

Por Redacción ComarcalCV
Rescate de los bomberos en las inundaciones de Castelló.
ComarcalComunitat Valenciana

Accidentes, inundaciones y rescates: el balance de incidencias de la borrasca Emilia en la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?