ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

El fons solidari ‘Som Alzira’ es destinarà a cobrir les necessitats del poble ucraïnes i s’ofereix per a acollir refugiats

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 4, 2022
194 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El Consolat d’Ucraïna a València rebrà les aportacions solidàries i les destinarà a cobrir les necessitats bàsiques de la població

L’Ajuntament d’Alzira dedicarà les aportacions realitzades al fons solidari ‘Som Alzira’ per a fer front a les necessitats del poble ucraïnés arran de la invasió per part de Rússia. Les donacions dels alzirenys i de les alzirenyes s’enviaran directament al Consolat d’Ucraïna en València, que s’encarregarà de destinar-les a cobrir les necessitats bàsiques de la població afectada per la guerra. Les aportacions solidàries es poden realitzar per mitjà d’ingressos al compte de Caixa Popular ES09 3159 0054 2426 9480 2923.

L’Ajuntament d’Alzira se suma així a l’onada de solidaritat sorgida als municipis valencians per a tractar d’ajudar la població ucraïnesa, que compta amb nombrosos col·lectius assentats als pobles de la Ribera. En solidaritat amb el poble ucraïnés, des d’esta setmana s’ha penjat una bandera d’Ucraïna al pati interior de la casa consistorial i esta vesprada es col·locarà una pancarta amb el lema «Alzira per la pau» a la façana de l’Ajuntament.

Les actuacions impulsades a Alzira estan relacionades amb la iniciativa que promou la Federació Valenciana de Municipis (FVMP), que coordina una campanya supramunicipal amb l’objectiu de maximitzar els esforços i garantir una resposta àgil i eficient davant les necessitats humanitàries del poble ucraïnés.

L’FVMP ha activat, així mateix, la Xarxa de Ciutats d’Acolliment, constituïda durant la crisi de refugiats de Síria i en la qual es troba inclosa Alzira. A hores d’ara, s’estan revisant els plans de contingència dels ajuntaments i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies informarà dels procediments i passos que cal seguir per a l’èxit de l’ajuda humanitària i del procés d’acolliment, segons les indicacions de la Generalitat Valenciana.

Serà la Vicepresidència Primera del Consell, dins de les seues competències, la que disposarà els serveis d’acolliment per a facilitar l’adequada recepció i atenció a les necessitats personals i familiars dels refugiats ucraïnesos. Hi ha dos supòsits d’acolliment: d’una banda, els menors no acompanyats, que quedaran sota la tutela de l’administració segons es marca en els procediments del sistema d’acolliment, tenint accés només les famílies reconegudes en este sistema com d’acolliment, i, d’altra banda, els menors acompanyats per algun familiar requeriran la solidaritat d’acolliment del poble valencià, informen des de l’FVMP. Les famílies que estiguen interessades poden consultar el procediment ací.

El president de l’FVMP, Rubén Alfaro, i el vicepresident de la FVMP i alcalde d’Alzira, Diego Gómez, han agraït els ajuntaments «la col·laboració i ràpida resposta» i els han convidat a participar en «les accions o concentracions de solidaritat amb el poble ucraïnés com a repulsa a esta cruel invasió». Per la seua banda, la regidora de Cooperació, Letícia Piquer, ha aconsellat a la població i a les entitats que vulguin col·laborar que «canalitzen la seua ajuda de manera adequada per a garantir que arribe a la població afectada pel conflicte a Ucraïna». Es fa resó de les recomanacions de la Coordinadora d’Organitzacions No Governamentals pel Desenvolupament i explica que «les ONGD alerten que enviar articles des d’Espanya, si no es fa a través d’organitzacions amb experiència, és més lent, més car i a vegades pot ser inútil, perquè poden tindre dificultats per a travessar la frontera o que el que es vulga enviar ja no siga necessari».

Tags: Alzira

Lo + leído

La Oficina Comarcal Agraria de Utiel lidera en la Comunitat Valenciana la tramitación de solicitudes de ayudas a jóvenes y nuevos agricultores

El conseller de Agricultura, Agua, Ganadería y Pesca, Miguel Barrachina, ha visitado la Oficina Comarcal…

Manises registra un récord histórico de participación en la Bienal Internacional de Cerámica

La XVII Bienal Internacional de Cerámica, organizada por el Ayuntamiento de Manises, ha alcanzado una…

Benetússer creará 86 plazas de aparcamiento en el antiguo molino arrocero de San José

El Ayuntamiento de Benetússer ha dado inicio a los trabajos de adecuación de los terrenos…

Otras noticias

turisme e1768140779271
La Ribera Alta

Alzira incrementa un 5% el turismo internacional en 2025

Por Redacción ComarcalCV
IMG 8476
La Ribera Alta

Alzira acoge un taller práctico sobre creación de asistentes en WhatsApp para potenciar comercios y pymes

Por Javier
robossupermercadosvalenciaeditadafoto01 2
La Ribera Alta

La Guardia Civil desarticula un grupo dedicado al hurto en supermercados en Guadassuar y Càrcer

Por Redacción ComarcalCV
Danos citricos Plana Baixa 1
La Marina AltaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Las lluvias provocan pérdidas de 3 millones en el campo de la Ribera y la Marina Alta

Por Redacción ComarcalCV
BomberosAlzira
La Ribera Alta

El Consorcio Provincial de Bomberos iniciará las obras del nuevo parque de Alzira en 2026

Por Redacción ComarcalCV
IMG 8510
La Ribera Alta

Alzira celebra una nueva sesión sobre emprendimiento con asistentes de WhatsApp e IA

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?