BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 26 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Diumenge 26 de setembre se celebrarà el Descens Popular del del Xúquer Alzira- Algemesí

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 16, 2021
32 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

“El nostre objectiu és donar visibilitat al riu, fer que estiga present a les vides dels alzirenys i alzirenyes, perquè el que no es coneix no es pot estimar», afirma l’alcalde d’Alzira Diego Gómez

El 25 i 26 de setembre la Ribera del Xúquer recupera el tradicional Descens del Xúquer. Tres etapes competitives i una prova popular en la que Alzira serà el punt de partida del 59 Descens del Xúquer.

Es tracta d’un projecte singular en el qual, a més de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, col·laboren el Consorci de la Ribera, La Mancomunitat de la Ribera Alta, la Mancomunitat de la Ribera Baixa, els ajuntaments d’Algemesí, Sueca , Polinyà, Albalat, Riola, Sumacàrcer i Alzira, els clubs de piragüisme d’Algemesí, Sueca i Antella, i la Federació de Piragüisme.

La modalitat competitiva tindrà lloc el dissabte 25 i el diumenge 26, i en els pròxims dies es comunicarà la informació completa de l’esdeveniment, ja anunciat al web de Ribera Turisme. Pel que fa a la modalitat popular s’ha presentat hui en roda de premsa en la que han participat l’alcalde de la ciutat, Diego Gómez i el regidor de Medi Ambient, Pep Carreres.

Serà el diumenge dia 26 a les 11’30 del matí, quan se celebrarà el Descens popular amb piragua, organitzat per l’Ajuntament d’Alzira. El recorregut, d’aproximadament 5 quilòmetres, discorrerà entre Alzira, des del port de piragües ubicat a la Ciutat Esportiva Jorge Martínez Aspar i l’Hangar d’Algemesí, on es troba el punt d’arribada.

“El nostre objectiu és donar visibilitat al riu, fer que estiga present a les vides dels alzirenys i alzirenyes, perquè el que no es coneix no es pot estimar. Hem viscut molts anys d’esquenes al riu, però en els últims anys, Alzira ha fet un gran esforç per a recuperar la vora urbana del Xúquer, i acostar a la ciutadania els seus valors naturals, paisatgístics, recreatius i turístics” ha explicat l’alcalde de la Ciutat, Diego Gómez.

Entre altres, s’han portat a terme les campanyes de “Canya a la Canya”, la construcció de l’Hangar de Piragües i del port fluvial que han estat fonamentals per a poder encetar en els últims mesos la primera Escola de Riu, dirigida a estudiants majors de 12 anys.

El regidor de Medi Ambient, Pep Carreres ha assegurat “Volem que la gent participe d’esta part lúdica i festiva i que reivindique la sostenibilitat del Riu. L’èxit de l’Escola de Riu ha propiciat el compromís municipal d’obrir aquesta activitat a la resta de la ciutadania, amb la programació d’esta baixada popular del riu entre Alzira i Algemesí”

L’activitat, organitzada per la regidoria de Medi ambient, compta amb la col·laboració de l’empresa Okaventuras, amb experiència per a la realització d’aquesta activitat i de l’escola de Riu, això com de Protecció Civil d’Alzira, i voluntaris dels clubs de piragüisme, per a garantir major seguretat. Tots els detalls del descens popular es troben detallats dins del Reglament, que es pot consultar en la web municipal.

Inscripció

Les inscripcions s’obrin a partir del divendres dia 17 de setembre i fins a un total de 80 persones. Serà necessari haver emplenat el formulari en línia existent en la web www.okaventuras.com i realitzar el pagament de l’activitat:

MAJORS DE 16 ANYS NO FEDERATS: 10 EUROS.
MAJORS DE 16 ANYS FEDERATS: 8’5 EUROS.
MENORS DE 16 ANYS:5 EUROS

La data límit d’inscripció serà el dijous 23 de setembre de 2021 a les 24:00 hores, o amb anterioritat, en cas d’haver aconseguit ja el total de places previstes.

Material

L’organització facilitarà la piragua (80 unitats), així com el jupetí i peto i l’assegurança. Els participants han de portar samarreta, banyador i sandàlies d’aigua. El casc del participant serà de caràcter voluntari

L’edat mínima per a participar serà de 12 anys complits en el moment de l’activitat. Si disposa de llicència federativa de piragüisme en vigor, podrà participar encara no tenint l’edat mínima. Tots els menors de 16 anys tant si estan o no federats hauran d’anar acompanyats per un adult.

Horari

L’eixida popular es realitzarà a les 11’30 hores del diumenge 26 de setembre, i la concentració de participants en l’hangar de piragües d’Alzira, al Poliesportiu Jorge Martínez Aspar, a les 10 del matí, això és, 90 minuts abans de l’inici de la prova.

Trasllats

L’organització habilitarà un servei d’autobús gratuït, d’anada i volta, entre
l’hangar de piragües d’Alzira (punt d’eixida) i el d’Algemesí (punt d’arribada) per al trasllat de participants i acompanyants i així recuperar els vehicles amb els quals hagen acudit a l’esdeveniment.

Home River Bioblitz

També, per a complementar l’activitat del Descens Popular, i seguint el model de l’Escola de Riu, el dissabte dia 25 de setembre es realitzarà a tot el món el segon Home River Bioblitz.

El Home River Bioblitz és un moviment ciutadà a escala mundial que se centra en el coneixement, estudi i difusió de la biodiversitat en els rius i els seus voltants. Durant la seua primera edició, més de 500 persones van recopilar i compartir les dades de biodiversitat en més de 40 rius, utilitzant iNaturalist.

A Alzira, esta activitat gratuïta per a tots els públics serà el dissabte 25 de setembre des de les 10 a 13h
– Lloc. Parc dels furs
– Grup màxim. 25 participants
– Descripció de l’activitat. Esta jornada ens conduirà a través del bosc de ribera del riu Xúquer, on de la mà de dos intèrprets, podrem conèixer de més a prop l’ecosistema fluvial, la flora, la fauna i els problemes que els amenacen.
– Inclou. Esmorzar ecològic i assegurança.
– Reserves al web de Interpreta Natura —- www.interpretayeduca.com —> agenda/esdeveniments

Tags: Alzira
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó reserva 64 places públiques en el nou centre residencial per a majors

Aquest divendres ha obert les seues portes el nou centre residencial per a persones majors…

El ministre Bustinduy posa Gandia com a exemple en la lluita contra l’intrusisme en els pisos turístics

“Gandia ha fet un treball exemplar en la lluita contra l’intrusisme, en les tasques d’inspecció,…

Organización y gastronomía: cómo acertar al planificar un evento

Cada vez que se organiza un evento —una boda, una celebración de empresa o una…

Otras noticias

Los bonos se pueden pedir desde este lunes 12 de mayo.
L'Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los afectados por la DANA ya pueden inscribirse en el Bono Viaje de 350 euros ‘Recuperem Turisme’

Por Toni Cuquerella
Los dos guardias civiles que salvaron al bebé en Alberic
La Ribera Alta

Dos guardias civiles salvan la vida a un bebé de un año en Alberic

Por Javier
fdd1a4f2 1a66 4470 bfba 27d3bb08c76c
L'Horta SudLa Ribera AltaValencia

Los bomberos del consorcio provincial de Valencia atienden más de 70 rescates por ascensores bloqueados durante el apagón

Por Javier
PEDRISCO 1
AgronewsL'Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

El pedrisco deja pérdidas de 3 millones en la Ribera Alta, Hoya de Buñol-Chiva y l’Horta Sud

Por Agronews
8395 montserrat pp sergio vilar
La Ribera Alta

Montserrat tindrà la primera moció de censura amb el pacte de PP, Vox i independents per a tombar a l’alcalde socialista

Por admin
8357 alzira patinet electric multat
La Ribera Alta

La Policia Local d’Alzira multa a quasi 100 patinets elèctrics en el que portem d’any

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?