ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

La Generalitat conclourà al setembre la rehabilitació de l’històrica estació d’Alginet de Metrovalencia, de 127 anys

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 17, 2021
87 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La inversió supera els 200.000 euros i que l’actuació integra l’estació en el municipi

La rehabilitació de l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia «estarà finalitzada el mes vinent de setembre», després de sis mesos d’intensos treballs. Així ho ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant la visita que ha realitzat a la instal·lació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en el municipi, acompanyat per la directora gerent de l’empresa pública, Anaïs Menguzzato, i l’alcalde d’Alginet, José Vicente Alemany.

Arcadi España ha assegurat que «l’estació d’Alginet és històrica, té més de 100 anys d’antiguitat, i està tancada des de fa tres, Ara, la Generalitat i FGV invertiran més de 200.000 euros per a endreçar-la, millorar-la i integrar les taquilles dins de la pròpia estació, al mateix temps que la instal·lació s’integra en tot el nucli urbà».

El conseller, qui ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament en una «actuació molt demandada», ha afegit que serà una «realitat al setembre, quan Alginet tindrà l’estació que mereix integrada en el nucli urbà».

La Generalitat, a través d’FGV, invertirà 217.834 euros, IVA inclòs, a rehabilitar l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia, afectat per un episodi de pluges que va provocar el despreniment de part del sostre d’aquest edifici.

Amb la finalitat d’iniciar les actuacions necessàries, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va adjudicar l’execució de les obres de rehabilitació a L’Ullal Park Xarxa Ferroviària SL. Aquesta actuació comprén el canvi de coberta, rehabilitació i posada en servei de l’edifici, que en l’actualitat roman tancat al públic.

FGV ha planificat aquest projecte de rehabilitació amb l’objectiu de tornar obrir al públic aquestes instal·lacions amb total seguretat per a les persones usuàries. Els treballs previstos permetran reparar la degradació i esgotament de les estructures de fusta de la coberta per a garantir la seua estabilitat.

Al seu torn, l’empresa pública també ha incorporat en el projecte una sèrie d’intervencions que permetran millorar l’accessibilitat a l’edifici i a l’entorn urbà del municipi; la sostenibilitat de l’edificació i el caràcter de l’edifici original; i la reorganització interna i conformació d’un local sense ús específic que podrà gestionar-se de manera independent a l’estació.

L’estació d’Alginet està integrada en la Línia 1 (Bétera-Castelló). En 2020 va ser la segona estació de la comarca de la Ribera amb més persones usuàries, amb 52.374, número ostensiblement menor al de 2019 quan, sense pandèmia, es van registrar 96.329 viatgers i viatgeres.

L’edifici original, datat en 1895 i realitzat per l’enginyer Juan Pérez San Millán, ha tingut alteracions importants al llarg dels anys, entra les que es troben l’elevació dels nivells d’andanes, obertura de nous buits, ampliacions i canvis de fusteries.

Tags: Alginet
Festes_2025_COMARCALCV_300x250

Lo + leído

El Gobierno dará 417 millones a los ayuntamientos afectados por la dana para la limpieza y reparación del alcantarillado

El secretario de Estado de Medio Ambiente, Hugo Morán, ha anunciado este jueves en Valencia…

Elda crea un nuevo aparcamiento público gratuito cerca del casco histórico

El Ayuntamiento de Elda ha dado un paso importante para mejorar la movilidad urbana en…

Alzira inicia la ejecución de la faja perimetral contra incendios en Racó y Respirall

El Ayuntamiento de Alzira ha anunciado que a partir del 15 de septiembre de 2025…

Otras noticias

1 12
La Ribera Alta

Detenidos dos hombres en Alginet por tráfico de 377 kilos de hachís

Por Redacción ComarcalCV
Los bomberos han rescatado una persona con vida en Benifaió
La Ribera Alta

Un fallecido en la explosión de un piso en Benifaió

Por Javier
20250727opedunaivalenciafoto2
La Ribera Alta

Investigado un menor por difundir imágenes modificadas con IA de compañeras en la Ribera Alta

Por Redacción ComarcalCV
carlet2
AgronewsLa Ribera Alta

Agricultura destina 5,5 millones de euros a la modernización de los regadíos en l’Alcúdia y Guadassuar

Por Agronews
18072025OberturapassarellaLaVila1
La Ribera Alta

Se abre al público la pasarela de La Vila en Alzira

Por Redacción ComarcalCV
3 1
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Ribera Alta

Desarticulan una red de distribución de drogas en Xirivella, Alcàsser, Picanya, Cullera, Lliría, Alaquàs o Aldaia

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?