viernes, 27 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

La Generalitat conclourà al setembre la rehabilitació de l’històrica estació d’Alginet de Metrovalencia, de 127 anys

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 17, 2021
45 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La inversió supera els 200.000 euros i que l’actuació integra l’estació en el municipi

La rehabilitació de l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia «estarà finalitzada el mes vinent de setembre», després de sis mesos d’intensos treballs. Així ho ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant la visita que ha realitzat a la instal·lació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en el municipi, acompanyat per la directora gerent de l’empresa pública, Anaïs Menguzzato, i l’alcalde d’Alginet, José Vicente Alemany.

Arcadi España ha assegurat que «l’estació d’Alginet és històrica, té més de 100 anys d’antiguitat, i està tancada des de fa tres, Ara, la Generalitat i FGV invertiran més de 200.000 euros per a endreçar-la, millorar-la i integrar les taquilles dins de la pròpia estació, al mateix temps que la instal·lació s’integra en tot el nucli urbà».

El conseller, qui ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament en una «actuació molt demandada», ha afegit que serà una «realitat al setembre, quan Alginet tindrà l’estació que mereix integrada en el nucli urbà».

La Generalitat, a través d’FGV, invertirà 217.834 euros, IVA inclòs, a rehabilitar l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia, afectat per un episodi de pluges que va provocar el despreniment de part del sostre d’aquest edifici.

Amb la finalitat d’iniciar les actuacions necessàries, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va adjudicar l’execució de les obres de rehabilitació a L’Ullal Park Xarxa Ferroviària SL. Aquesta actuació comprén el canvi de coberta, rehabilitació i posada en servei de l’edifici, que en l’actualitat roman tancat al públic.

FGV ha planificat aquest projecte de rehabilitació amb l’objectiu de tornar obrir al públic aquestes instal·lacions amb total seguretat per a les persones usuàries. Els treballs previstos permetran reparar la degradació i esgotament de les estructures de fusta de la coberta per a garantir la seua estabilitat.

Al seu torn, l’empresa pública també ha incorporat en el projecte una sèrie d’intervencions que permetran millorar l’accessibilitat a l’edifici i a l’entorn urbà del municipi; la sostenibilitat de l’edificació i el caràcter de l’edifici original; i la reorganització interna i conformació d’un local sense ús específic que podrà gestionar-se de manera independent a l’estació.

L’estació d’Alginet està integrada en la Línia 1 (Bétera-Castelló). En 2020 va ser la segona estació de la comarca de la Ribera amb més persones usuàries, amb 52.374, número ostensiblement menor al de 2019 quan, sense pandèmia, es van registrar 96.329 viatgers i viatgeres.

L’edifici original, datat en 1895 i realitzat per l’enginyer Juan Pérez San Millán, ha tingut alteracions importants al llarg dels anys, entra les que es troben l’elevació dels nivells d’andanes, obertura de nous buits, ampliacions i canvis de fusteries.

Tags: Alginet

Lo + leído

Orihuela refuerza su seguridad con un sistema de videovigilancia inteligente

El Ayuntamiento de Orihuela, bajo la dirección de la Concejalía de Seguridad Ciudadana liderada por…

Detienen en Massamagrell a una trabajadora doméstica por robar a ancianos

La Guardia Civil ha arrestado a una mujer de 47 años en Massamagrell, acusada de…

El metro vuelve a circular en la zona cero de la DANA en l’Horta Sud y la Ribera Alta ocho meses después de la catástrofe

El servicio de metro ha regresado este viernes a la denominada "zona cero" de la…

Otras noticias

Imagen del minuto de silencio realizado en Algemesí junto a los familiares de las víctimas.
La Ribera Alta

Prisión provisional para el presunto autor del asesinato machista de su mujer y su hijo de 3 años en Algemesí

Por Toni Cuquerella
Coche de la Policía Nacional
La Ribera Alta

Un hombre asesina a su mujer y a su hijo de 3 años en Algemesí

Por Toni Cuquerella
1680 guardia civil
La Ribera Alta

Desmantelan 42 viviendas con plantaciones de marihuana en Alberic

Por Redacción ComarcalCV
Nando Dura arros
AgronewsLa Ribera Alta

LA UNIÓ denuncia la llegada de otro barco con 7.500 toneladas de arroz importado de Argentina para una firma comercial de Algemesí

Por Agronews
Los bonos se pueden pedir desde este lunes 12 de mayo.
La Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los afectados por la DANA ya pueden inscribirse en el Bono Viaje de 350 euros ‘Recuperem Turisme’

Por Toni Cuquerella
Los dos guardias civiles que salvaron al bebé en Alberic
La Ribera Alta

Dos guardias civiles salvan la vida a un bebé de un año en Alberic

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?