ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

El Palau dels Milà i Aragó d’Albaida serà un Centre Cultural

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 6, 2022
62 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

Des de l’Ajuntament s’està realitzant una ronda de contactes que s’ha encetat amb la visita del Director General Territorial de la Presidència de la Generalitat, Francisco Molina

El Palau dels Milà i Aragó d’Albaida es prepara per a ser un centre cultural de referència intercomarcal, amb aquest objectiu s’ha encomanat des de l’alcaldia la redacció d’un Pla de Línies Estratègiques i Usos Culturals del Palau (PLEUC) que serà el punt de partida per a la seua obertura al públic com a espai expositiu, viu i dinàmic.

Les obres de restauració, que han permés recuperar el bé patrimonial més important d’Albaida, han estat finançades gràcies a les aportacions de l’1,5% Cultural del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, així com les ajudes de la Conselleria de Cultura, la Diputació de València i fons propis del municipi. Per això, per a l’alcalde d’Albaida, Josep Antoni Albert, “aquestes ajudes ens obligaven, en certa manera, a tenir un pla de via viabilitat i promoció del Palau una vegada recuperat per a posar-lo en valor i obrir les portes als visitants després de les intervencions de recuperació”, a més, “un dels compromisos ferms que aquest equip de govern va adquirir en les últimes eleccions va ser el de fer del Palau un centre cultural de primer nivell”.

En aquest mateix sentit s’ha pronunciat el regidor de Patrimoni Cultural, Josep Manuel Juan, qui ha volgut destacar que “El PLEUC és un document d’estratègia cultural que parteix de la voluntat política d’aquest govern local i que comptarà amb una enquesta ciutadana i amb la participació de tots els grups polítics representats a l’Ajuntament per a consensuar el futur d’aquest referent albaidí, perquè el Palau ha de ser un reflex de la nostra ciutat”.

Dins de l’estratègia marcada per aconseguir la creació del nou Palau d’Albaida com a centre cultural és fonamental teixir aliances entre institucions i organitzacions diverses, per això s’ha encetat una ronda de contactes i visites a personalitats rellevants que ha obert el Director Territorial de Presidència de la Generalitat Valenciana, Francisco Molina, qui va poder visitar les ales restaurades en l’última fase i conéixer la fase de diagnosi del PLEUC. Va estar una visita molt constructiva on el Director General va proposar línies d’acció molt encoratjadores i on es van apropar les peticions del municipi a la Presidència de la Generalitat Valenciana.

El PLEUC és un document innovador i pioner a les polítiques culturals valencianes que establirà un abans i un després en l’organització de les estratègies culturals a la localitat i que intentarà comptar amb l’assessorament institucional i acadèmic de Presidència de la Generalitat, la Direcció Autonòmica de Patrimoni Cultural, la Secretaria Autonòmica de Cultura, l’Àrea de Cultura de la Diputació de València, la Universitat de València i el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, entre d’altres.

El treball del PLEUC servirà per a dotar d’un relat al Palau, de retornar-li un discurs continu i eliminar les barreres actuals per a poder-lo conèixer de manera unitària. Així també, el PLEUC proposarà noves iniciatives de cultura viva per fer d’ell un centre en constant moviment i atractiu a altres institucions de renom per a poder fer-ne ús i establir fortes aliances. Cal recordar que el Palau ja compta amb el Museu Internacional de Titelles d’Albaida, el MITA, i està en una fase avançada el Museu Internacional del Toc Manual de Campanes, el MitMac, ambdues propostes nuclears dins del Centre Cultural. A més, des d’Alcaldia i juntament amb la Junta Central de Moros i Cristians d’Albaida s’acaba de presentar el futur Espai de la Festa que s’instal·larà als antics cellers del Palau. El PLEUC també tindrà en compte altres accions que puguen sorgir del procés participatiu ‘Imagina el Palau’ que s’activarà com a enquesta ciutadana en les properes setmanes.

Tags: Albaida

Lo + leído

El Ministerio y el Ayuntamiento de Manises acuerdan reparar el puente sobre el barranco de Salt de l’Aigua dañado por la DANA

El Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible, encabezado por el ministro Óscar Puente, y el…

El Pirata Beach Fest 2024 es consolida com un referent estiuenc amb més de 30.000 assistents diaris a Gandia

El Pirata Beach Fest 2024 ha tancat la seua setena edició amb xifres rècord i…

Elda aprueba convenios con Ibi y Villena para compartir sus respectivas bolsas de empleo

La Junta de Gobierno Local del Ayuntamiento de Elda ha aprobado esta mañana la firma…

Otras noticias

Foto 1
CulturarteLa Plana Baixa

Las alumnas del Centre Municipal de les Arts de Burriana logran medalla de oro en el Mundial de Danza

Por Redacción ComarcalCV
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
image 134
CulturarteL'Horta NordLa Ribera AltaLa Safor

Seis óperas extraordinarias llegan a los cines de València, Alzira, Paterna y Gandia

Por Redacción ComarcalCV
biblioteca cuentacuento
CulturarteRequena - Utiel

Requena lanza una nueva campaña de Pequeñ@s Bibliotecari@s

Por Redacción ComarcalCV
image 113
CulturarteL' Horta Sud

El festival Les Nits del Castell se consolida en Alaquàs como cita cultural del verano

Por Redacción ComarcalCV
image 147
CulturarteL'Horta Nord

El Festival Internacional de Godella celebra su XVII edición con un homenaje a Bach y Palomo

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?