Compromís per Xàtiva valora en un comunicat de quatre frases el fracàs electoral que l’ha deixat fora de l’ajuntament

Ferran Minguet, candidat de Compromís, dipositant el seu vot

Compromís talla en sec una ratxa de 16 anys consecutius de presència continuada al ple de Xàtiva i d’increment progressiu de vots al llarg de les últimes quatre eleccions municipals

Compromís per Xàtiva ha passat d’obtindre els seus millors resultats en unes eleccions municipals en 2015 amb 2.216 vots i 3 regidors, a tindre en els comicis de diumenge els seus pitjors resultats en 40 anys d’eleccions municipals amb un total de 576 vots i cap regidor.

Esta situació ha sigut valorada hores després per la direcció de Compromís en un comunicat de quatre frases en les que destaca la qualificació com resultat “molt dolent”, que es vivia “un clima advers” i que “no s’ha sabut generar la confiança necessària”, a més de donar l’enhorabona al guanyador.

“El col·lectiu de Compromís per Xàtiva vol donar les gràcies a les 577 persones que han votat a la coalició. Indubtablement el resultat electoral és molt dolent. Des de Compromís Xàtiva, enmig d’un clima advers, no s’ha sabut generar la confiança necessària per a intentar mantindre a l’electorat.

Compromís per Xàtiva felicita el claríssim guanyador, el PSOE i al seu candidat a alcalde Roger Cerdà.

El col·lectiu es posa a treballar des de hui mateix des de zero per a reestructurar i consolidar el nou grup humà en quatre anys i tornar a l’ajuntament la pròxima legislatura.”

La candidatura encapçalada per Ferran Minguet ha trencat així una ratxa de 16 anys consecutius de Compromís (o Bloc anteriorment en solitari) amb representació a l’Ajuntament de Xàtiva, anys durant els quals ha vist incrementar el seu número de vots fins la pèrdua del 74% dels suports el passat diumenge.

Esta situació es fruit de la divisió interna patida per la coalició que, amb una maniobra per implementar un relleu generacional i desbancar a la fins fa poc líder de Compromís a Xàtiva, Cristina Suñer, que finalment va acabar amb l’abandó d’una part dels militants que van impulsar l’escisió de la plataforma Per Xàtiva. Esta plataforma, encapçalada per una de les regidores que tenia la formació, Empar Penadés, tampoc ha tingut un major èxit electoral ja que ha quedat com a última opció més votada amb 370 sufragis. Totes dues formacions a més han quedat per darrere del partit d’ultradreta Vox que per primera vegada es presentava a Xàtiva i ha obtingut 608 vots.

Please enter your comment!